|
TBI 625 | Rekombinant Dna Teknolojisi | 2+0+2 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TIBBİ BİYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Rekombinant DNA Teknolojisinde kullanılan tekniklerin teori ve uygulamasına dair esasların öğrenciler tarafından anlaşılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenci rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan biyokimyasal ajanları ve işlevlerini tanımlar. | | | ÖK - 2 : | Öğrenci rekombinant teknolojiisnde kullanılan vektörleri tanımlar ve karşılaştırır. | | | ÖK - 3 : | Öğrenci in vitro ve in vivo klonlamayı bilir | | | ÖK - 4 : | Öğrenci farklı klonlama metotlarını açıklar | | | ÖK - 5 : | Öğrenci genin nasıl değiştirileceğine,fazladan ekspres ettirileceğini, eksiltileceğine ya da yok edileceğine yönelik tekniklerin teorisini bilir. | | | ÖK - 6 : | Öğrenci DNA ve RNA kuantitasyon için kullanılan yöntemlerin teorisini bilir. | | | ÖK - 7 : | Öğrenci protein üretimi, saflaştırılması ve protein etkileşimleri ile igili yaklaşımların teorisini bilir | | | ÖK - 8 : | Öğrenci rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan bilgisayar programları hakkında genel bir fikri olur. | | | ÖK - 9 : | Öğrenci rekombinant DNA teknolojisinin kullanım alanlarını tanımlar | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin altında yer alan konular kapsamında, gen manipülasyona giriş, DNA molekülünü manipüle etmede kullanılan biyokimyasal ajanlar (restriksiyon enzimleri, ligazlar, fosfotazlar gibi) ve işlevleri, klonlamada kullanılan vektörlerin biyolojisi (plasmid, kozmid, fazmid gibi), gen klonlama stratejileri, kullanılan model organizmalar, vektörlerin konak organizmalara aktarımı, hedefe yönelik mutasyon oluşturulması, mRNA kuantitasyonu (REAL Time PCR), gen eksiltme ya da yok etme stratejileri, protein ekspresyonu ve saflaştırma teknikleri, protein etkileşimlerinin araştırma yöntemleri, biyoinformatik, rekombinant tekniklerinin kullanım alanları gibi konular yer almaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Rekombinant DNA Teknolojisine Giriş
| | Hafta 2 | DNA moleküllerinin manipülasyonunda kullanılan biyokimyasal ajanlar ve görevleri.
| | Hafta 3 | Klonlamada kullanılan vektörlerin biyolojisi ve kullanım alanları
| | Hafta 4 | Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan model organizmalar ve karşılaştırmaları
| | Hafta 5 | Gen klonlama stratejileri
| | Hafta 6 | Model organizmalara DNA aktarımında kullanılan metodlar
| | Hafta 7 | Genlerde istenilen değişikliklerin yapılması, eksiltilme, yok edilme stratejileri.
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Gen kuantitasyon yöntemleri
| | Hafta 10 | Protein ekspresyonu ve saflaştırması için yaklaşımlar
| | Hafta 11 | Protein etkileşimlerinin analizi için kullanılan yaklaşımlar
| | Hafta 12 | Biyoenformatik
| | Hafta 13 | Rekombinant DNA teknolojisinin kullanım alanları
| | Hafta 14 | Öğrenci sunumları
| | Hafta 15 | Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | S.B. Primrose ve R.M. Twyman, Principles of Gene Manipulation and Genomics,Blackwell yayınevi,2006,1-4051-3544-1 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | | 2 | 30 | Sunum | 1 | | 1 | 20 | Ödev | 1 | | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | | 2 | 40 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 12 | 36 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 3 | 9 | Arasınav için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Ödev | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 2 | 2 | Diğer 1 | 5 | 2 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 109 |
|