|
TDE5160 | Halk Bil.Der.ve Araş.Tek. - I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sahada derleme metodlarının öğretilmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Halkbilimi alanında dünyada ve Türkiye'de yapılmış çalışmalar hakkında temel bilgileri alabilecek ve kullanılan metotları kavrayabilecek. | 1,2,3,8,9 | 1,3 | ÖK - 2 : | günümüzdeki derleme teknikleri hakkında geniş bilgi sahibi olabilecek | 1,8,9 | 1,3 | ÖK - 3 : | Türkiye'de ve dünyada yapılan derleme çalışmalarını takibedebilecek. | 1,4,6,8,9 | 1,3 | ÖK - 4 : | derleme ve araştırma tekniklerini uygulayabilme yeteneğini kazanabilecek. | 1,5,6,8,9 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sahada derleme metotları, uygulamalarda karşılaşılan problemler ve çözüm yolları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilimsel araştırma teknikleri | | Hafta 2 | Halkbilimi ile ilgili kavramlar | | Hafta 3 | Türkiye?de halkbilimi çalışmalarının tarihçesi | | Hafta 4 | Dünyada halkbilimi çalışmaları | | Hafta 5 | Halkbiliminin mahiyeti ve temel araştırma alanları | | Hafta 6 | Halkbiliminin kaynakları | | Hafta 7 | Halkbiliminin işlevleri | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Derleme çalışmalarında uygulanan metotlar | | Hafta 10 | Halk anlatısı araştırma metotları | | Hafta 11 | Halk anlatısı araştırmasında anlam arayışı | | Hafta 12 | Doku ,metin, konteks | | Hafta 13 | Postmodernizm ve folklor | | Hafta 14 | Beden folkloru | | Hafta 15 | Halkbilimi ve antropoloji | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Sakaoğlu, S. 1988; Sahada Derleme Metotları, AÜ.Yayınları, Erzurum | | 2 | Goldstein, V.K. 1977; Sahada Folklor Derleme Metotları, Başbakanlık Bas. Ankara | | |
1 | Çobanoğlu, Ö. 1999; Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş,Akçağ, Ankara | | 2 | Ekici,M.2007;Halkbilgisi, Geleneksel Yayıncılık, Ankara | | 3 | Eker, G.Ö. - Ekici, M. ? Oğuz, M.Ö. ? Özdemir, N. 2003; Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Milli Folklor Yayınları, Ankara | | 4 | Çelik, A. 1999; Trabzon- Şalpazarı Çepni Kültürü, T.C. Trabzon Valiliği İl Kültür Müdürlüğü Yayınları, Trabzon
| | 5 | Çelik, A. 2005; Çaykara Halk Kültürü, Doğu Kütüphanesi Yayıncılık, İstanbul
| | 6 | Artun, E. 2005; Türk Halkbilimi, Kitabevi, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 09/11/2010 | 2 | 30 | Ödev | 12 | 16/12/2010 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2011 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 9 | 14 | 126 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|