|
TDE5940 | Çocuk Folkloru-1 | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Masal, tekerleme, bilmece gibi halk edebiyatı türleri, çocuk oyunları ve oyuncakları hakkında bilgilenmesi ve çocuk folklorunun çocuğun eğitimindeki yeri ve öneminin kavratılması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çocuk folkloru kavramının anlamını ve kapsamını kavrar. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 2 : | Anonim karakterli bazı halk edebiyatı türlerinin çocuk folkloru bağlamında işlevlerini yorumlar. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 3 : | Çocuk oyunlarını oynanış biçimlerine göre sınıflar. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 4 : | Çocuk oyunlarının kültürel kaynaklarını inceler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 5 : | Etnografik mahiyet taşıyan geleneksel çocuk oyuncaklarını tanır. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Oyun kavramı ve bu kavram etrafında şekillenen sözlü kültür ürünleri. (Bilmece, tekerleme, masal, ninni vd.) |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Aile ve çocuk: Çocuğun aile ve toplum hayatındaki yeri ve önemi | | Hafta 2 | Dünyada ve Türkiyede çocuk folkloru araştırmalarının tarihi | | Hafta 3 | Çocuk merkezli gelişen halk inançları (Doğum öncesi ve sırası) | | Hafta 4 | Çocuk merkezli gelişen halk inançları (Doğum sonrası) | | Hafta 5 | Masal, masalların tür ve şekil özellikleri ile işlevleri | | Hafta 6 | Tekerleme, tekerlemelerin tür ve şekil özellikleri ile işlevleri | | Hafta 7 | Bilmece, bilmecelerin tür ve şekil özellikleri ile işlevleri | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Ninni, ninnilerin tür ve şekil özellikleri ile işlevleri | | Hafta 10 | Atasözü, atasözlerinin tür ve şekil özellikleri ile işlevleri | | Hafta 11 | Oyun tanımları ve oyunun işlevleri | | Hafta 12 | Oyun, çocuk ve oyuncak | | Hafta 13 | Çocuk oyunları: Gelenekten moderniteye | | Hafta 14 | Çocuk oyunları: Gelenekten moderniteye | | Hafta 15 | Genel Tekrar ve Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem Sonu sınavı | | |
1 | Özdemir, N. 2006, Türk Çocuk Oyunları I-II, Akçağ Yay. Ankara. | | 2 | Örnek, S. V. 1979, Geleneksel Kültürümüzde Çocuk, Türkiye İş Bankası Yay., Ankara. | | 3 | Boratav, P. N. 2000, Tekerleme (çev. İsmail Yargun), Tarih Vakfı Yay., İstanbul. | | 4 | Çelebioğlu, A.- Öksüz Y. Z., 1995, Türk Ninniler Hazinesi, Kitabevi Yay., İstanbul. | | 5 | Örnek, S. V., 1995, Türk Halk Bilimi, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 04/04/2019 | 90 | 30 | Ödev | 12 | 11/05/2019 | 60 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 30/05/2019 | 90 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|