Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbeturkdili
Tel: +90 0462 0462 3257298
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TDE5940Çocuk Folkloru-13+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Masal, tekerleme, bilmece gibi halk edebiyatı türleri, çocuk oyunları ve oyuncakları hakkında bilgilenmesi ve çocuk folklorunun çocuğun eğitimindeki yeri ve öneminin kavratılması.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Çocuk folkloru kavramının anlamını ve kapsamını kavrar.1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
ÖK - 2 : Anonim karakterli bazı halk edebiyatı türlerinin çocuk folkloru bağlamında işlevlerini yorumlar.1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
ÖK - 3 : Çocuk oyunlarını oynanış biçimlerine göre sınıflar.1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
ÖK - 4 : Çocuk oyunlarının kültürel kaynaklarını inceler.1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
ÖK - 5 : Etnografik mahiyet taşıyan geleneksel çocuk oyuncaklarını tanır.1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Oyun kavramı ve bu kavram etrafında şekillenen sözlü kültür ürünleri. (Bilmece, tekerleme, masal, ninni vd.)
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Aile ve çocuk: Çocuğun aile ve toplum hayatındaki yeri ve önemi
 Hafta 2Dünyada ve Türkiye’de çocuk folkloru araştırmalarının tarihi
 Hafta 3Çocuk merkezli gelişen halk inançları (Doğum öncesi ve sırası)
 Hafta 4Çocuk merkezli gelişen halk inançları (Doğum sonrası)
 Hafta 5Masal, masalların tür ve şekil özellikleri ile işlevleri
 Hafta 6Tekerleme, tekerlemelerin tür ve şekil özellikleri ile işlevleri
 Hafta 7Bilmece, bilmecelerin tür ve şekil özellikleri ile işlevleri
 Hafta 8Ara sınav
 Hafta 9Ninni, ninnilerin tür ve şekil özellikleri ile işlevleri
 Hafta 10Atasözü, atasözlerinin tür ve şekil özellikleri ile işlevleri
 Hafta 11Oyun tanımları ve oyunun işlevleri
 Hafta 12Oyun, çocuk ve oyuncak
 Hafta 13Çocuk oyunları: Gelenekten moderniteye
 Hafta 14Çocuk oyunları: Gelenekten moderniteye
 Hafta 15Genel Tekrar ve Değerlendirme
 Hafta 16Dönem Sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Özdemir, N. 2006, Türk Çocuk Oyunları I-II, Akçağ Yay. Ankara.
2Örnek, S. V. 1979, Geleneksel Kültürümüzde Çocuk, Türkiye İş Bankası Yay., Ankara.
3Boratav, P. N. 2000, Tekerleme (çev. İsmail Yargun), Tarih Vakfı Yay., İstanbul.
4Çelebioğlu, A.- Öksüz Y. Z., 1995, Türk Ninniler Hazinesi, Kitabevi Yay., İstanbul.
5Örnek, S. V., 1995, Türk Halk Bilimi, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 04/04/2019 90 30
Ödev 12 11/05/2019 60 20
Dönem sonu sınavı 16 30/05/2019 90 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 4 1 4
Arasınav 1 1 1
Ödev 8 1 8
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 1 8
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü120