|
TDE5211 | Yorum Bilgisi - I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Fırat Caner | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Edebi eserleri açımlama ve yorumlama |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yorum bilgisini öğrenecek | 1,6,7,8 | 1,3, | ÖK - 2 : | yorum bilgisini sosyal bilimlere uygulamasını öğrenecek | 1,6,7,8 | 1,3, | ÖK - 3 : | Sözün ve mesajın alt anlamlarını araştırmayı öğrenecek | 1,6,7,8 | 1,3, | ÖK - 4 : | teoriyi edebi eserlere uygulamayı öğrenecek. | 1,6,7,8 | 1,3, | ÖK - 5 : | Örnek metin tahlilleri yapabilecek | 1,6,7,8 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yorum, anlama ve kavrama
Örnek metin tahlilleri
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yorum, anlama ve kavrama | | Hafta 2 | Yorum bilgisi ile ilgili genel bilgi | | Hafta 3 | Pragmatik yorumlama | | Hafta 4 | Psikolojik yorumlama | | Hafta 5 | Temel anlama ve yüksek anlama | | Hafta 6 | Açımlama ve yorumlama | | Hafta 7 | Farklı anlama, ön yargı ve otorite | | Hafta 8 | Schleiermacher, Dilthey, Heidegger ve Gadamer?in yorumla ilgili düşünceleri | | Hafta 9 | ara sınav | | Hafta 10 | Yorum bilgisi ve edebi eser inceleme arasındaki ilişki | | Hafta 11 | Metin okurken onun üretim süreci hakkında bilgi verme | | Hafta 12 | Metinlerarasılık bağlamında bir metni diğer metinle bütünleştirerek değerlendirme ve yeniden yorumlama, örnek metin inceleme | | Hafta 13 | Yazarın niyeti, okur ve metin arasındaki ilişki, örnek metin inceleme | | Hafta 14 | Söylem hakkında bilgi vermek Örnek metin inceleme | | Hafta 15 | Final sınavı | | |
1 | Dilthey, W. 1999; Hermeneutik ve Tin Bilimleri (Çev. Doğan Özlem). İstanbul, Paradigma Yayınları. | | |
1 | Toprak, M. 2003; Hermemeutik ve Edebiyat, Bulut Yayınları. | | 2 | Özlem, D. 1996; Metinlerle Hermeneutik (Yorumbilgisi) Dersleri, C. I-II, | | 3 | Heidegger, M. 2008; Varlık ve Zaman [Çev.: Kaan H. Ökten], Agora Kitaplığı, İstanbul | | 4 | Peter V. Z. 2004; Okur Tepkisi Eletirisinin Sorunları: Hermeneutikten Fenomenolojiye?, Modern Edebiyat Teorilerinin Felsefesi [Çev. Mustafa Özsarı], Hece Yayınları, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/11/2016 | 2 | 30 | Sözlü sınav | 12 | 15/12/2016 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 04/01/2017 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 6 | 14 | 84 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 9 | 2 | 18 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|