|
CEK5841 | Endüstri 4.0 ve Çalışma Hayatı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Güven MURAT | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Salih Dursun | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Endüstri 4.0 olarak adlandırılan Dördüncü Sanayi Devrimi?nin çalışma hayatında genelde tüm dünyada özelde Türkiye?de emek piyasalarında ve endüstri ilişkilerinde yol açtığı ve/veya yol açması muhtemel dönüşümlerin incelenmesi amaçlanmaktadır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Endüstri 4.0?ın geri planı hakkında bilgi sahibi olabilmektedir. | 2,10 | 1,6, | ÖK - 2 : | Endüstri 4.0?ın emek piyasalarında beraberinde getirdiği ve/veya getireceği değişiklikleri öğrenebilmektedir. | 2,10 | 1,6, | ÖK - 3 : | Endüstri 4.0?ın endüstri ilişkilerinde beraberinde getirdiği ve/veya getireceği değişiklikleri öğrenebilmektedir. | 2,10 | 1,6, | ÖK - 4 : | Dünya'da ve Türkiye'de emek piyasaları ve endüstri ilişkilerinde Endüstri 4.0?a uyum sağlama yönünde atılan adımlar hakkında bilgi sahibi olabilmektedir | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Endüstri 4.0?ın teorik çerçevesi, dijitalleşme ve emek piyasaları, yeni çalışma biçimleri, Endüstri 4.0 ve insan kaynakları yönetimi, Endüstri 4.0 ve sendikalar, Endüstri 4.0 ve eğitim sistemi, Endüstri 4.0 ve iş sağlığı ve güvenliği, Endüstri 4.0 ve ergonomi, Endüstri 4.0 ve Türkiye |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Endüstri 4.0?ın Tarihsel ve Teorik Geri Planı | | Hafta 2 | Dijitalleşme ve Emek Piyasaları I | | Hafta 3 | Dijitalleşme ve Emek Piyasaları II | | Hafta 4 | Endüstri 4.0 ve Yeni Çalışma Biçimleri | | Hafta 5 | Endüstri 4.0 ve Gig Çalışma | | Hafta 6 | Endüstri 4.0 ve İnsan Kaynakları Yönetimi | | Hafta 7 | Endüstri 4.0 ve Eğitim Sistemi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Endüstri 4.0 ve İş Sağlığı Ve Güvenliği | | Hafta 10 | Endüstri 4.0 ve Ergonomi | | Hafta 11 | Endüstri 4.0 ve Türkiye | | Hafta 12 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 13 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Murat, G. & Dursun S (Editörler), (2023), Endüstri 4.0 ve Çalışma Hayatında Yeni Eğilimler Efe Akademi, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 218 |
|