|
CEK5830 | Türkiye'de İşgücü Piyasası ve Polit. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Mustafa ŞEN | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Türkiyede işgücü piyasasının yapısı incelenerek, işgücü piyasasını düzenleyen istihdam kurumları kapsamında ve tarihsel gelişim sürecinde pasif ve aktif işgücü piyasası politikalarının incelenmesidir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İşgücü piyasası ile ilgili temel terimleri ve kavramları açıklamak | 1,2,5,10 | | ÖK - 2 : | İşgücü piyasalarına ilişkin verileri toplamak, incelemek ve yorumlamak | 1,2,5,10 | | ÖK - 3 : | İşgücü piyasasındaki gelişmeleri nitel ve nicel olarak değerlendirmek | 1,2,5,10 | | ÖK - 4 : | İşgücü piyasasına ilişkin argümanları sözlü veya yazılı bir şekilde sunmak | 1,2,5,10 | | ÖK - 5 : | Devletin iş piyasasındaki rolünü ve diğer aktörlerle ilişkisini tahlil etmek | 1,2,5,10 | | ÖK - 6 : | İstihdam kurumlarını ve istihdam kurumlarının işgücü piyasasındaki rollerini ve işlevlerini bilmek | 1,2,5,10 | | ÖK - 7 : | İşgücü piyasası politikalarını ve uygulamalarını değerlendirmek | 1,2,5,10 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İstihdam ve işsizlik kavramları ele alınarak, dünyada istihdam ve işsizliğin yapısı gelişmekte olan ve gelişmiş ülkeler kapsamında incelenerek Türkiye ile karşılaştırılması yapılarak işsizliğe karşı uygulanan aktif işgücü piyasası politikaları değerlendirilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İstihdam Kavramı ve Türleri | | Hafta 2 | İşsizlik Kavramı ve Türleri | | Hafta 3 | Türkiye de İstihdamın Yapısı ve Özellikleri | | Hafta 4 | Türkiye de İstihdamın Yapısı ve Özellikleri | | Hafta 5 | Türkiyede İşgücü Piyasasını Düzenleyen İstihdam Kurumları | | Hafta 6 | İŞKURun tarihsel gelişim süreci | | Hafta 7 | Özel İstihdam Büroları | | Hafta 8 | arasınav | | Hafta 9 | Türkiyede Planlı Dönem Öncesi İşgücü Piyasası Politikaları | | Hafta 10 | Türkiyede Planlı Dönemde İşgücü Piyasası Politikaları | | Hafta 11 | Türkiyede Uygulanan Pasif İşgücü Piyasası Politikaları | | Hafta 12 | Türkiyede Uygulanan Pasif İşgücü Piyasası Politikaları | | Hafta 13 | Türkiyede Uygulanan Aktif İşgücü Piyasası Politikaları | | Hafta 14 | Türkiyede Uygulanan Aktif İşgücü Piyasası Politikaları | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | dönem sonu sınavı | | |
1 | Mahiroğulları, Adnan ve Korkmaz, Adem (2013), İşsizlikle Mücadelede Emek Piyasası Politikaları, Özlem Kitabevi, Sivas | | 2 | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma Ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul | | 3 | Işığıçok, Özlem (2014), İstihdam ve İşsizlik, Dora Yayınları, Bursa | | |
1 | Biçerli, M. Kemal (2004), İşsizlikle Mücadelede Aktif İstihdam Politikaları, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1563, Eskişehir | | 2 | Varçın, Recep (2004), İstihdam ve İşgücü Piyasası Politikaları, Siyasal Kitabevi, Ankara | | 3 | Özşuca, Şerife Türcan (2003), Esneklik Güvenlik İkileminde Türkiye Emek Piyasası, İmaj Yayınevi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 10 | 40 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 186 |
|