|
CEK5850 | Engellilik ve Engellilere Yönelik Sosyal Politikalar | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Mustafa ŞEN | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çalışma yaşamında özel gruplar içerisinde yer alan engellilerin, AB ve Türkiyede ki mevcut durumunun değerlendirilmesi yapılarak engellilere yönelik sosyal politikaların tarihsel süreç kapsamında incelenmesi ve karşılaştırılmasının yapılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Avrupa'da ve dünyada engelliler politikasının oluşumu | 1,2,8,9 | | ÖK - 2 : | Türkiye de engelliler politikasının oluşumu | 1,2,8,9 | | ÖK - 3 : | Engelli kavramı, tanım ve nüfus içindeki yeri | 1,2,8,9 | | ÖK - 4 : | Engellilerin çalışma hayatındaki mevcut durumları | 1,2,8,9 | | ÖK - 5 : | Engellilere yönelik işgücü piyasası politikaları | 1,2,8,9 | | ÖK - 6 : | Sosyal hayatta engelleri kaldırmaya yönelik politikalar | 1,2,8,9 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ulusal ve uluslararası düzenlemelerde engelli kavramı ve mevcut durumları, engellilerin çalışma hayatına girmelerinde karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunları gidermeye yönelik politikaların değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Engelli kavramı ve önemi | | Hafta 2 | Uluslararası düzenlemelerde engelli kavramı ve boyutları | | Hafta 3 | Türkiye?de engelli kavramı ve boyutları | | Hafta 4 | Türk mevzuatının dünya uygulamalarıyla karşılaştırılması | | Hafta 5 | Engellilerin çalışma hayatındaki durumu | | Hafta 6 | Engellilerin çalışma hayatına girmesinin önündeki engeller ve önleyici politikalar | | Hafta 7 | Çalışma hayatında engellilere yönelik pozitif ayrımcılık | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Engellilere yönelik pasif işgücü piyasası politikaları | | Hafta 10 | Engellilere yönelik aktif işgücü piyasası politikaları | | Hafta 11 | Bakım ve rehabilitasyon hizmetlerine yönelik politikalar | | Hafta 12 | Eğitim ve öğretimlerine yönelik politikalar | | Hafta 13 | Sosyal güvenliklerine yönelik politikalar | | Hafta 14 | Erişebilirlik ve ayrımcılık ile ilgili politikalar | | Hafta 15 | Genel değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | ORHAN, Serdar (2013), Türkiyede Özürlü Dostu İstihdam Politikaları, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi Yayınları, Yayın No: 35, Ankara | | |
1 | AYSOY, Mehmet (2004), Özürlüler Politikası: Avrupa Birliği Sürecinde, Açı Kitapları Birleşmiş Milletler, Özürlü Kişilerin Hakları Sözleşmesi | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 10 | 40 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 186 |
|