Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/sbecalisma
Tel: +90 0462 +90 462 377 20 22
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

CEK5339Farklılıklar İdaresi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Mehmet SOYTÜRK
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı içinde yaşadığımız dünyayı daha iyi tanımak, anlamak, sorunlarla daha kolay baş edebilmek, fırsatlara daha kolay cevap verebilmeyi "Farklılıklar İdaresi" dersi ile öğrencilerin idrak edebilmesini sağlayabilmek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Diversity Managemen (Farklılıklar İdaresi) ne demek olduğunu anlayabilmek. 2,5,81,
ÖK - 2 : Farklılıklar İdaresi nasıl uygulanır.2,5,81,
ÖK - 3 : Tarihsel süreçte nerelerde uygulandı ve ne tür başarılar elde edildi.2,5,81,
ÖK - 4 : Türkiye'de Farklılıklar Yönetimi2,5,8
ÖK - 5 : Özel Sektörde Farklılıklar Yönetimi Uygulamaları.2,5,8
ÖK - 6 : Kamu kuruluşlarında Farklılıklar Yönetimi uygulamaları.2,5,8
ÖK - 7 : Sosyal Politikalar ve Farklılıklar Yönetimi.2,5,8
ÖK - 8 : Engelliler Özelinde Farklılıklar Yönetimi.2,5,8
ÖK - 9 : Farklılıklar ne olabileceği konusunda bilgi sahibi olmak.2,5,8
ÖK - 10 : Kültürler arası farklılıklar hakkında bilgi sahibi olmak.2,5,8
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Kültürlerin yoğun bir şekilde kaynaştığı ve aynı zamanda da çatıştığı, örtüştüğü ve ayrıştığı bir dünyada yaşamaktayız. Birbirinden farklı uluslar, diller, dinler, değerler, sinsiyetler ve kuşaklar arasında dolaşıyoruz. Birbirimizi anladığımızda, anlaştığımızda güven ve huzur, anlayamadığımızda ise gerilim ve çatışmalar yaşıyoruz. Kültürler arası farklılıklar, kabul edildiğinde ve doğru değerlendirildiğinde insanların, organizasyonların ve toplumlarn güvenliğini, refahını ve büyümesini sağlar. Farklılıklar; zenginliktir, güçtür, gelişme ve geleceğin güvencesidir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Konuya Genel Giriş
 Hafta 2Farklılıklar İdaresinin tarihsel süreci
 Hafta 3Farklıkllar İdarerisinin Amerikadaki uygulanış şekli
 Hafta 4Farklıklar İdaresinin İngilterede uygulanışı
 Hafta 5Farklıklar İdaresinin Kıta Avrupasındaki uygulanışı
 Hafta 6Farklıklar İdaresinin özel sektörde uygulanması
 Hafta 7Farklıklar İdaresinin Kamu Kuruluşlarındaki uygulanması
 Hafta 8Ara Sınav
 Hafta 9Öğrenci sunumları ve tekrar
 Hafta 10Öğrenci Sunumları ve tekrar
 Hafta 11Öğrenci Sunumları ve tekrar
 Hafta 12Öğrenci Sunumları ve tekrar
 Hafta 13Öğrenci Sunumları ve tekrar
 Hafta 14Öğrenci Sunumları
 Hafta 15Genel Tekrar
 Hafta 16Son sınav
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Prof. Dr. İsmet BarutçugilFarklılıkların Yönetimi
 
İlave Kaynak
1William B. GudykunstFarklılıklar arasında köprü kurmak, Gruplararası Etkili İletişim
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 13/10/2016 1 25
Sunum 5 1 25
Ödev 16 1 25
Dönem sonu sınavı 16 10/01/2017 1 25
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 2 6 12
Arasınav 1 1 1
Ödev 4 10 40
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 10 20
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü186