|
CEK5339 | Farklılıklar İdaresi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Mehmet SOYTÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı içinde yaşadığımız dünyayı daha iyi tanımak, anlamak, sorunlarla daha kolay baş edebilmek, fırsatlara daha kolay cevap verebilmeyi "Farklılıklar İdaresi" dersi ile öğrencilerin idrak edebilmesini sağlayabilmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Diversity Managemen (Farklılıklar İdaresi) ne demek olduğunu anlayabilmek.
| 2,5,8 | 1, | ÖK - 2 : | Farklılıklar İdaresi nasıl uygulanır. | 2,5,8 | 1, | ÖK - 3 : | Tarihsel süreçte nerelerde uygulandı ve ne tür başarılar elde edildi. | 2,5,8 | 1, | ÖK - 4 : | Türkiye'de Farklılıklar Yönetimi | 2,5,8 | | ÖK - 5 : | Özel Sektörde Farklılıklar Yönetimi Uygulamaları. | 2,5,8 | | ÖK - 6 : | Kamu kuruluşlarında Farklılıklar Yönetimi uygulamaları. | 2,5,8 | | ÖK - 7 : | Sosyal Politikalar ve Farklılıklar Yönetimi. | 2,5,8 | | ÖK - 8 : | Engelliler Özelinde Farklılıklar Yönetimi. | 2,5,8 | | ÖK - 9 : | Farklılıklar ne olabileceği konusunda bilgi sahibi olmak. | 2,5,8 | | ÖK - 10 : | Kültürler arası farklılıklar hakkında bilgi sahibi olmak. | 2,5,8 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kültürlerin yoğun bir şekilde kaynaştığı ve aynı zamanda da çatıştığı, örtüştüğü ve ayrıştığı bir dünyada yaşamaktayız. Birbirinden farklı uluslar, diller, dinler, değerler, sinsiyetler ve kuşaklar arasında dolaşıyoruz.
Birbirimizi anladığımızda, anlaştığımızda güven ve huzur, anlayamadığımızda ise gerilim ve çatışmalar yaşıyoruz.
Kültürler arası farklılıklar, kabul edildiğinde ve doğru değerlendirildiğinde insanların, organizasyonların ve toplumlarn güvenliğini, refahını ve büyümesini sağlar.
Farklılıklar; zenginliktir, güçtür, gelişme ve geleceğin güvencesidir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Konuya Genel Giriş | | Hafta 2 | Farklılıklar İdaresinin tarihsel süreci | | Hafta 3 | Farklıkllar İdarerisinin Amerikadaki uygulanış şekli | | Hafta 4 | Farklıklar İdaresinin İngilterede uygulanışı | | Hafta 5 | Farklıklar İdaresinin Kıta Avrupasındaki uygulanışı | | Hafta 6 | Farklıklar İdaresinin özel sektörde uygulanması | | Hafta 7 | Farklıklar İdaresinin Kamu Kuruluşlarındaki uygulanması | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Öğrenci sunumları ve tekrar | | Hafta 10 | Öğrenci Sunumları ve tekrar | | Hafta 11 | Öğrenci Sunumları ve tekrar | | Hafta 12 | Öğrenci Sunumları ve tekrar | | Hafta 13 | Öğrenci Sunumları ve tekrar | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Genel Tekrar | | Hafta 16 | Son sınav | | |
1 | Prof. Dr. İsmet BarutçugilFarklılıkların Yönetimi | | |
1 | William B. GudykunstFarklılıklar arasında köprü kurmak, Gruplararası Etkili İletişim | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 13/10/2016 | 1 | 25 | Sunum | 5 | | 1 | 25 | Ödev | 16 | | 1 | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2017 | 1 | 25 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 10 | 40 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 186 |
|