|
MVET1009 | Genel Zooloji | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | VETERİNERLİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Onur TOSUN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Onur TOSUN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Eğitime başlayan öğrencilerin Zooloji bilim disiplini ile ilgili temel kavram ve bilgileri öğrenmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Zooloji ile ilgili önemli teknik terimleri öğrenebilme; | 3,5 | 1, | ÖK - 2 : | Yaşam, canlılık ve ortak yaşam ilkeleri ve bunların işlevlerini anlayabilme; | 3,5 | 1, | ÖK - 3 : | Hücre ve organellerini ve bunların işlevlerini anlayabilme; | 3,5 | 1, | ÖK - 4 : | Hayvansal dokular ve bunların işlevlerini anlayabilme; | 3,5 | 1, | ÖK - 5 : | hayvansal sistemler ve bunların işlevlerini anlayabilme; | 3,5 | 1, | ÖK - 6 : | Sınıflandırmanın temel ilkeleri ve bunların işlevlerini anlayabilme; | 3,5 | 1, | ÖK - 7 : | Bir problemin çözümünde bilimsel yöntemi takip edebilir, bilimsel isimlendirme kurallarını uygulayabilir. | 3,5,12 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
zooloji bilimi ve tarihçesi, canlılığın genel özellikleri, hayvanlarda simetri, biyolojik organizasyon aşamaları, metabolizma yaşam, Sitoloji, canlılarda beslenme, canlılık aktiviteleri, solunum protein sentezi, hayvansal dokular, Sistemler, ortak yaşam çeşitliliği, tür kavramı, sistamatik taksonomi, isimlendirme latince okuma hayvanlarda öğrenme ve davranış |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | zooloji bilimi ve tarihcesi; canlılığın genel özellikleri canlı cansız bitki hayvan; hayvanlarda simetri; | | Hafta 2 | biyolojik organizasyon aşamaları; yaşam ekosistem, bilimsel yöntem hipotez, organik ve in organik bileşikler | | Hafta 3 | CANLILARDA BESLENME; gelişmiş organizmalar canlılık aktiviteleri solunum protein sentezi; | | Hafta 4 | PROTOPLAZMA; bileşikler; Sitoloji: hücre ve organelleri ; | | Hafta 5 | ÇEKİRDEK DNA RNA HÜCRE SİKLUSU, MAYOZ MİTOZ | | Hafta 6 | Embriyoloji: embroyolojik gelişim aşamaları; segmentasyon, blastula,gastrula safhaları. | | Hafta 7 | Dokular: Epitel dou, Destek doku, Kas dokusu, Sinir dokusu | | Hafta 8 | SİSTEMLER: Hareket (iskelet- kas), sinir, duyu, karşılaştırmalı hayvan anatomisi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | SİSTEMLER: endokrin, dolaşım karşılaştırmalı hayvan anatomisi | | Hafta 11 | SİSTEMLER: solunum karşılaştırmalı hayvan anatomisi | | Hafta 12 | SİSTEMLER: sindirim Üre genital (boşaltım, üreme) karşılaştırmalı hayvan anatomisi | | Hafta 13 | ortak yaşam çeşitliliği, alemler tür taksonomy sistemtik | | Hafta 14 | Sistematiğe giriş, sınıflandırmanın temel ilkeleri, tür, alttür kavramları | | Hafta 15 | isimlendirme latince okuma hayvanlarda öğrenme ve davranış | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Miller S. A. ve Harley J. P. 2016. Zoology, (çev. Aktümsek, A) Nobel Yayın Dağıtım | | |
1 | Aktümsek, A., Ünsal, S. ve Kalyoncu, L. 2009. Genel Zooloji Ders Kitabı 4. Baskı Nobel Yayın Dağıtım | | 2 | Gündüz E. ve Türkan İ. 2010. Biyoloji - Campbell Palme Yayınları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 86 |
|