|
SYT3015 | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Osman ŞENOL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders kapsamında sağlık sistemlerini tüm yönlerini öğrenip ülke sağlık sistemleri kapsamında farklılıkları değerlendirebilmesini sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bir ülkenin sağlık sisteminin bileşenlerini analiz edebilir. | 5,6,8,10 | 1 | ÖK - 2 : | Belli başlı sağlık sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarını sayabilir. | 5,6,8,10 | 1 | ÖK - 3 : | Sağlık yönetimini ulusal ve uluslararası boyutta düşünebilme becerisini geliştirebilir. | 5,6,8,10 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sağlık Sistemlerine Giriş
Ulusal Sağlık Programının Özellikleri
Sağlık Hizmetine Ulaşmada Engeller
Türk Sağlık Sisteminin Tarihsel Gelişimi
Aile Hekimliği Uygulaması
Ülkelerin Sağlık Sistemlerindeki Farklılık Nedenleri
Sağlık Sistemlerinin Sınıflandırılması
Küresel Sağlık Kavramının Ortaya Çıkışı
Uluslararası Sağlık örgütleri
ABD Sağlık Sistemi
Küba Sağlık Sistemi
Türk Sağlık Sistemi
İngiltere Sağlık Sistemi,
Almanya Sağlık Sistemi
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sistem ve sağlık sistem kavramı | | Hafta 2 | Sağlık sisteminin bileşenleri | | Hafta 3 | Sistem analizi ve sağlık sistemi analizi | | Hafta 4 | Sağlık meslekleri ve ülkeler arasında farklılıklar | | Hafta 5 | Sağlık hizmetlerinde finansman ve sunumu modelleri | | Hafta 6 | Sağlık hizmetlerinde finansman ve sunumu modelleri | | Hafta 7 | Sağlık hizmetlerinde finansman ve sunumu modelleri | | Hafta 8 | ABD ve Meksika sağlık sistemi | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Fransa, Hollanda ve Almanya sağlık sistemi | | Hafta 11 | İngiltere, Kanada ve Avustralya sağlık sistemi | | Hafta 12 | İskandinav ülkeleri sağlık sistemi | | Hafta 13 | Kuba, İspanya ve İtalya sağlık sistemi | | Hafta 14 | Çin, Japonya ve Hindistan sağlık sistemi | | Hafta 15 | Türk Sağlık Sistemi | | Hafta 16 | Final Sınav | | |
1 | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri(2013), Sargutan E.,Hacettep Ü. Yayınları,Ankara | | 2 | Sağlık Sistemleri, Ateş M,( 2012), Beta yayıncılık, istanbul | | |
1 | OECD and World Bank (2008) OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri: Türkiye. OECD ve Dünya Bankası | | 2 | Tatar M, Mollahaliloğlu S, Şahin B, Aydın S, Maresso A, Hernández- Quevedo C. Turkey: Health system review. Health Systems in Transition, 2011, 13(6):186 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|