Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr http://www.fbe.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772695
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMBL7800Mimari Tasarım Eğitiminde Güncel Metodolojiler3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Dr Hande Gül KANCA
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders boyunca tasarım eğitiminde ve tasarım stüdyolarında öğrenme-öğretme boyutlarına dair geliştirilen güncel bakış açıları ve eğitim metodolojileri incelenmektedir. Ortaya çıkan metodolojilerin tasarım stüdyolarına katkıları ve eğitim sürecine yansıyan etkileri tartışılmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Tasarım eğitiminde öğrenme-öğretme boyutlarını irdeleyerek kategorize eder.2,4,71,3,
ÖK - 2 : Çağdaş tasarım stüdyolarının ihtiyaçlarına göre öğretim ortamını gözden geçirip düzeltir.2,4,71,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Eğitim kuramlarının genel çerçevesi ve kuramlar hakkında genel bilgilerin verilmesi, Davranışçılık, Bilişsellik, Psikoanalitik, Hümanistik ve Yapılandırmacılık kuramlarının kısaca gelişimsel süreci, öğrenme psikolojisi ve yaklaşımlarının tasarım eğitimindeki önemi, tasarım eğitiminde öğrenme-öğretme boyutları, tasarım eğitimi kuramları ve geleneksel yaklaşım, tasarım eğitiminde tasarım stüdyolarının önemi, tasarım stüdyolarında 2000 yılı sonrası yaklaşımların arayışlar ve metodolojilere etkisi, tasarım eğitiminde metodoloji geliştirme, tasarım stüdyolarında enformel eğilimlerden deneyimsel, duyusal, kavramsal önermeler.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Eğitim kuramları nedir? Genel çerçevesi ve kuramlar hakkında davranışçılık, bilişsellik, psikoanalitik, hümanistik ve yapılandırmacılık kuramları üzerine
 Hafta 2Öğrenme psikolojisi ve yaklaşımlarının tasarım eğitimindeki önemi, tasarım eğitiminde öğrenme- öğretme üzerine
 Hafta 3Tasarım eğitimi kuramları
 Hafta 4Tasarım eğitiminde geleneksel yaklaşım
 Hafta 5Tasarım eğitiminde tasarım stüdyolarının önemi, öğrenci sunumları
 Hafta 6Tasarım stüdyolarında 2000 yılı sonrası yaklaşımlar, arayışlar ve metodolojiler
 Hafta 7Öğrenci sunumları
 Hafta 8Tasarım eğitiminde metodoloji geliştirme üzerine
 Hafta 9AraSınav
 Hafta 10Tasarım stüdyolarında enformel eğilimler, deneyimsel önermeler
 Hafta 11Tasarım stüdyolarında enformel eğilimler, duyusal önermeler
 Hafta 12Tasarım stüdyolarında enformel eğilimler, kavramsal önermeler
 Hafta 13Öğrenci sunumları
 Hafta 14Öğrenci sunumları
 Hafta 15Öğrenci sunumları
 Hafta 16Dönemsonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Gür, Ş.Ö. 2016. Mimari Tasarım Eğitimine Çağdaş Önermeler, YEM Yayınları.
 
İlave Kaynak
1Lyon, P., 2011. Design Education: Learning, Teaching and Researching Through Design, Gower Press.
2Schaefer, D., Coates, G., Eckert, C., 2019. Design Education Today, Technical Contexts, Programs and Best Practices, Springer
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9
13
27.11.2023
25.12.2023
1 50
Dönem sonu sınavı 16 22.01.2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Arasınav için hazırlık 5 8 40
Arasınav 1 2 2
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 17 85
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü213