|
IMBL7800 | Mimari Tasarım Eğitiminde Güncel Metodolojiler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Hande Gül KANCA | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders boyunca tasarım eğitiminde ve tasarım stüdyolarında öğrenme-öğretme boyutlarına dair geliştirilen güncel bakış açıları ve eğitim metodolojileri incelenmektedir. Ortaya çıkan metodolojilerin tasarım stüdyolarına katkıları ve eğitim sürecine yansıyan etkileri tartışılmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tasarım eğitiminde öğrenme-öğretme boyutlarını irdeleyerek kategorize eder. | 2,4,7 | 1,3, | ÖK - 2 : | Çağdaş tasarım stüdyolarının ihtiyaçlarına göre öğretim ortamını gözden geçirip düzeltir. | 2,4,7 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eğitim kuramlarının genel çerçevesi ve kuramlar hakkında genel bilgilerin verilmesi, Davranışçılık, Bilişsellik, Psikoanalitik, Hümanistik ve Yapılandırmacılık kuramlarının kısaca gelişimsel süreci, öğrenme psikolojisi ve yaklaşımlarının tasarım eğitimindeki önemi, tasarım eğitiminde öğrenme-öğretme boyutları, tasarım eğitimi kuramları ve geleneksel yaklaşım, tasarım eğitiminde tasarım stüdyolarının önemi, tasarım stüdyolarında 2000 yılı sonrası yaklaşımların arayışlar ve metodolojilere etkisi, tasarım eğitiminde metodoloji geliştirme, tasarım stüdyolarında enformel eğilimlerden deneyimsel, duyusal, kavramsal önermeler.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitim kuramları nedir? Genel çerçevesi ve kuramlar hakkında davranışçılık, bilişsellik, psikoanalitik, hümanistik ve yapılandırmacılık kuramları üzerine | | Hafta 2 | Öğrenme psikolojisi ve yaklaşımlarının tasarım eğitimindeki önemi, tasarım eğitiminde öğrenme- öğretme üzerine | | Hafta 3 | Tasarım eğitimi kuramları | | Hafta 4 | Tasarım eğitiminde geleneksel yaklaşım | | Hafta 5 | Tasarım eğitiminde tasarım stüdyolarının önemi, öğrenci sunumları | | Hafta 6 | Tasarım stüdyolarında 2000 yılı sonrası yaklaşımlar, arayışlar ve metodolojiler | | Hafta 7 | Öğrenci sunumları | | Hafta 8 | Tasarım eğitiminde metodoloji geliştirme üzerine | | Hafta 9 | AraSınav | | Hafta 10 | Tasarım stüdyolarında enformel eğilimler, deneyimsel önermeler | | Hafta 11 | Tasarım stüdyolarında enformel eğilimler, duyusal önermeler | | Hafta 12 | Tasarım stüdyolarında enformel eğilimler, kavramsal önermeler | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Dönemsonu sınavı | | |
1 | Gür, Ş.Ö. 2016. Mimari Tasarım Eğitimine Çağdaş Önermeler, YEM Yayınları. | | |
1 | Lyon, P., 2011. Design Education: Learning, Teaching and Researching Through Design, Gower Press. | | 2 | Schaefer, D., Coates, G., Eckert, C., 2019. Design Education Today, Technical Contexts, Programs and Best Practices, Springer | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 13 | 27.11.2023 25.12.2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 22.01.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 5 | 8 | 40 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 17 | 85 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 213 |
|