|
IMBL7761 | Smart Home and its Applications | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Akıllı ev nedir? Akıllı sistemlerle insanların yaşam kalitesinin iyileştirilme metotları nelerdir? kullanıcının yaşam kalitesi üzerinde enerji verimliliği, sürdürülebilirlik ve teknolojinin etkilerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Akıllı evlerin tanımını yapabilecekler | | | ÖK - 2 : | İnsanların yaşam kalitesini iyileştirme yollarını bilecekler | | | ÖK - 3 : | Akıllı sistemleri ve enerji verimliliğini bilecekler | | | ÖK - 4 : | Yaşlı ve engelli insanlar için akıllı ev uygulamarını bilecekler | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Akıllı ev tanımı; Akıllı evlerin gelişimi; demografik trendlerin akıllı evler üzerindeki etkisi; akıllı ev sistemleri ve teknolojileri; ekolojik ve sürdürülebilir evler; Akıllı evlerde enerji verimliliği, izolasyon, pencere ve aydınlatma sistemleri ve sensörler; Engelliler ve yaşlılar için akıllı ev tasarımları ve uygulamaları; Akıllı çevreler için hareket algılı sensör ağları; Tümleşik sistem dayalı akıllı ev tasarımı |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin içeriğinin açıklanması, Akıllı ev nedir? | | Hafta 2 | Akıllı evlerin dünü, bugünü, geleceği | | Hafta 3 | Demografik trendlerin akıllı evler üzerindeki etkisi | | Hafta 4 | Akıllı ev sistemleri | | Hafta 5 | Ekolojik ve sürdürülebilir evler | | Hafta 6 | Enerji verimliliği: Izolasyon | | Hafta 7 | Enerji verimliliği: Pencere ve aydınlatma sistemleri | | Hafta 8 | Tasarım ve teknolojinin fiziksel engellilerin ev yaşam kalitesi üzerindeki etkileri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Akıllı çevreler için hareket algılı sensör ağları | | Hafta 11 | Engelliler için akıllı ev tasarımları ve uygulamaları | | Hafta 12 | Görme engelliler için akıllı ev çözümleri | | Hafta 13 | Yaşlılar için akıllı ev tasarımları ve uygulamaları | | Hafta 14 | Yaşlılara yönelik güvenlik ve sağlık kontrolüne dayalı akıllı ev trendleri | | Hafta 15 | Tümleşik sistem dayalı akıllı ev tasarımı | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Inside the Smart Home, Richard Harper, Springer, 2003 | | 2 | The Energy-Smart House, Alex Giannini, The Taunton Press, 2011 | | 3 | Smart Home Systems, Mahmoud A. Al-Qutayri, In-Tech, 2010. | | 4 | How To Smart Home, Othmar Kyas, Key Concept Press, 2013. | | |
1 | Smart and sustainable homes design objectives, Queensland Department of Public Works, 2008. | | 2 | Affordable, Sustainable Homes, Cascadia Green Building Council, 2011. | | 3 | ActiSen: Activity-aware sensor network in smart environments, D. Dea, S. Tang, WZ. Song, D. Cook, S.K. Das, Pervasive and Mobile Computing 8. 2012, 730750 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/11/2014 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 31/12/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 10 | 40 | Arasınav için hazırlık | 8 | 8 | 64 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 4 | 3 | 12 | Toplam Çalışma Yükü | | | 188 |
|