Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr http://www.fbe.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772695
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMBL7752Kırsal Yerleşmelerde Turizm Amaçlı İç Mekanların Değerlendirilmesi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Turizmin tanımı amacı ve kapsamına bağlı olarak çeşitlerinin öğrenilmesi ve Türkiye?deki kırsal alanların turizm amaçlı nasıl değerlendirildiği, iç mekanların kullanım amaçları öğretilmektedir. Böylece turizm amaçlı kırsal alanlardaki iç mekan tasarımlarının öneminin ortaya konması ile fiziksel çevre tasarlanırken ayrılmaz bir parçası olması gerekliliğinin anlatılması amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Turizm tanımlanması ve çeşitlerinin kavrar2,81,3
ÖK - 2 : Kırsal yerleşmelerin turizm amaçlı değerlendirilmesi tartışır2,83,5
ÖK - 3 : Turizm ile kırsal yerleşmelerdeki iç mekanların ilişkisi değerlendirir2,83,5,6
ÖK - 4 : Turizm amaçlı kırsal yerleşmelerdeki iç mekan örneklerinin kullanımı, işlevlendirilmesi ve bunların ilkeleri tartışır2,83,5,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dünyada ve Türkiye?de turizm başlığı altında; turizmin tanımına, amacına ve çeşitlerine bağlı olarak önemi ortaya konmaktadır. Kırsal alanlarda turizm amaçlı fiziksel düzenlemeler yapılırken iç mekanların tasarlanması gerekliliği ve etkileri örnekler üzerinden tartışılarak ortaya konmaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Turizmin Tanımı, Amacı ve çeşitleri
 Hafta 2Turizm çeşitlerinin tartışılması: Kültür, doğa, sağlık, kış, kongre, inanç turizmi gibi çeşitlerin örneklerle anlatılması
 Hafta 3Turizm çeşitlerinin tartışılması: Kültür, doğa, sağlık, kış, kongre, inanç turizmi gibi çeşitlerin örneklerle anlatılması
 Hafta 4Turizm çeşitlerinin tartışılması: Kültür, doğa, sağlık, kış, kongre, inanç turizmi gibi çeşitlerin örneklerle anlatılması
 Hafta 5Turizm amaçlı Kırsal yerleşmelerin kullanılması
 Hafta 6Turizm amaçlı Kırsal yerleşmelerin fiziksel çevresinin tasarlanması
 Hafta 7Turizm amaçlı Kırsal yerleşmelerin fiziksel çevresinin tasarlanması, ziyaretçi ve yerel halk açısından değerlendirilmesi
 Hafta 8Ara sınav
 Hafta 9Turizm amaçlı Kırsal yerleşmelerde iç mekanların işlevlendirilmesi
 Hafta 10Turizm amaçlı Kırsal yerleşmelerde iç mekanların işlevlendirilmesi üzerine dünyadan örnekler
 Hafta 11Turizm amaçlı Kırsal yerleşmelerde iç mekanların işlevlendirilmesi üzerine dünyadan örnekler
 Hafta 12Turizm amaçlı Kırsal yerleşmelerde iç mekanların işlevlendirilmesi üzerine Türkiye’den örnekler
 Hafta 13Turizm amaçlı Kırsal yerleşmelerde iç mekanların işlevlendirilmesi üzerine Türkiye’den örnekler
 Hafta 14Turizm çeşidine göre önerilen kırsal yerleşmelerin iç mekanlarının değerlendirilmesinin tartışılması
 Hafta 15Turizm çeşidine göre önerilen kırsal yerleşmelerin iç mekanlarının değerlendirilmesinin tartışılması
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Uçar, M., Çeken H., Ökten Ş., 2010. “Kırsal Turizm ve Kırsal Kalkınma”, Detay Yayıncılık, 1. Baskı.
 
İlave Kaynak
1Doğaner, S. 2013. “Türkiye Kültür Turizmi”, Doğu Kitapevi, Sosyologca Kitapları Dizisi-31, 147.
2Endressen, K. 1999. “Sustainable Tourism and Cultural Heritage: A Reiew of Development Assistance and İts Potential to Promote Sustainability”, Nordic World Heritage Office.
3Toskay, T. 1993. “Turizm”, Der Yayınları, İstanbul.
4Zeren, T. M. 2010. “Tarihi Çevrede Yeni Ek ve Yeni Yapı Olgusu: Çağdaş Yaklaşım Örnekleri”, Yalın Yayıncılık, İstanbul, 23.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 21/11/2018 3 30
Sunum 14 3 10
Ödev 12 3 10
Dönem sonu sınavı 16 16/01/2019 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 5 40
Arasınav için hazırlık 8 4 32
Arasınav 3 1 3
Ödev 3 2 6
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 8 80
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü206