|
SEHL5061 | Planlama Pratikleri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Dilek BEYAZLI | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Seçilecek bir bölgede, bölgenin, kentte kentin/kent parçasının niteliğine bağlı olarak mevcut durumlarının irdelenmesi ve geleceğe ilişkin kestirimlerin yapılarak gelişme/sektörel gelişme stratejilerin belirlenmesine yönelik bilgi birikiminin arttırılması, planlama veya tasarım teknikleri ve yöntemlerinde farklı yaklaşımlarla sonuca gitme becerilerinin geliştirilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | farklı planlama yaklaşımlarını kullanabilecekler | 3,4 | 3,5, | ÖK - 2 : | farklı disiplinler açısından soruna bakılabilecekler, plan yapma-uygulama süreçlerini ilişkilendirebilecekler, uygulama politika ve stratejilerini ortaya koyabilecekler | 3,4 | 3,6, | ÖK - 3 : | yaşanabilirlik ölçütlerini tanımlayabilecekler, çalışma konusu-mekanı ile bağlantısını kurabilecekler, kararlarının çevresel ve sosyal etkilerini sorgulayabilecekler | 3,4 | 3,5, | ÖK - 4 : | ileri analiz, sentez, karar tekniklerini kullanabilecekler | 3,4 | 3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğrenci sayısı ve farklı disiplinden gelen öğrenci kompozisyonu doğrultusunda saptanacak olan proje konusu kapsamında bölge, metropoliten bölge, kent ya da kent parçası ölçeğinde gelişim amaçları doğrultusunda doğal ve yapılanmış fiziksel çevre, sosyo-ekonomik, idari ve hukuki veriler doğrultusunda farklı disiplinlerdeki sektörel, mekansal ve nüfus projeksiyonların yapılarak geleceğe yönelik kestirimler ve amaçların katılımcı bir yaklaşımla birlikte değerlendirilmesi ile gelişme stratejilerinin saptanması; Alternatifli Gelişim Şemaları ve planlama kararlarının ya da tasarım projelerinin kapsayan açıklayıcı bir raporla birlikte tamamlanması; Sonuç ürünlerin değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje konularının duyurulması; ön bilgiler ve tartışmalar. | | Hafta 2 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma. | | Hafta 3 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi. | | Hafta 4 | Yer Görme; yerin anlatımı ve analizlerinin yapılması. | | Hafta 5 | İlk öneriler; fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar. | | Hafta 6 | Alternatif çözümlerin üretilmesi. | | Hafta 7 | Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmek üzere seçilmesi. | | Hafta 8 | Seçilen alternatifin geliştirilmesi, stüdyo çalışması | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Stüdyo çalışması | | Hafta 11 | Stüdyo çalışması | | Hafta 12 | Stüdyo çalışması | | Hafta 13 | Stüdyo çalışması | | Hafta 14 | Projenin ölçeğine bağlı olarak tüm çevresel, işlevsel, ve diğer sorunların gözden geçirilmesi | | Hafta 15 | Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar. | | Hafta 16 | Finav Sınavı | | |
1 | Kentsel Alanlar Planlaması ve Tasarımı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 13/11/2024 | 3 | 20 | Yıl içi çalışma | 12 | 18/12/2024 | 6 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2025 | 3 | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 14 | 140 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 60 | 1 | 60 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 50 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 10 | 1 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 305 |
|