|
BIYL5930 | Filogenetik Sistematik | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hüseyin İNCEER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı filogenetik sistematiğin genel ilkelerini sunmaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sistematik nedir açıklayabilir | 1,4 | 1, | ÖK - 2 : | Filogenetik sistematiğin genel özelliklerini özetleyebilir | 1,4 | 1, | ÖK - 3 : | Filogenetik sistematiği ile geleneksel sistematik arasındaki farkları açıklayabilir | 1,4 | 1, | ÖK - 4 : | Filogenetik sistematikte kullanılan yöntemlere örnekler verebilir. | 1,4 | 1, | ÖK - 5 : | Filogenetik sistematikte kullanılan karakterleri sıralayabilir. | 1,4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Taksonominin amacı ve prensipleri. Taksonomik metotlar. Biyolojik sistematiğin prensipleri ve temel kavramları. Sistematiğin biyolojik sistemler içerisindeki yeri. Yapısal ve biyokimyasal taksonomik deliller. Filogenetik metotlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sistematik Kavramı | | Hafta 2 | Sistematiğin biyoloji bilimindeki yeri | | Hafta 3 | Taksonomik deliller ve Biyolojik Karakterler: Morfoloji, anatomi palinoloji, kromozom, embriyoloji,
| | Hafta 4 | Taksonomik deliller ve Biyolojik Karakterler: Çiçek durumu, meyve, tohum, sekonder bileşikler, proteinler
| | Hafta 5 | Fiologenetik sistematik analizlerde karakter seçimi | | Hafta 6 | Filogenide kullanılan moleküler markırlar | | Hafta 7 |
Filogeninin tahmin edilmesi | | Hafta 8 | Filogenetik ağaç oluşturmada parsimony metodu | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Genel moleküler teknikler (DNA izolasyonu, PCR, elektroforez) | | Hafta 11 | Genel moleküler teknikler (Restriksiyon enzimleri, Southern blotting, DNA klonlaması) | | Hafta 12 | Gen kaçaklarına karşı çeşitliliğin korunması
| | Hafta 13 | Uygun moleküler markırların seçilmesi (allozymes, RFLP, RAPD, AFLP, DNA-DNA hibridizasyonu, SINEs, DNA sekansı) | | Hafta 14 | Uygun moleküler markırların seçilmesi (allozymes, RFLP, RAPD, AFLP, DNA-DNA hibridizasyonu, SINEs, DNA sekansı) | | Hafta 15 | Filogenetik bir makale inceleme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Başıbüyük Hasan, Bardakçı Fevzi, Belshow Robert, Quicke Donald L.J.. 2000; Phylogenetic Systematic. A practical guide to theory and practice. Sivas. | | |
1 | Salemi Marco, Vandamme Anne-Nieke. 2003; The Phylogemnetic Handbook. A practical Approach to DNA and protein Phylogeny. . Cambridge University press, UK | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2024 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 13/05/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 15 | 5 | 75 | Arasınav için hazırlık | 8 | 4 | 32 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 7 | 35 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 8 | 16 | Diğer 2 | 2 | 11 | 22 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|