|
BIYL5890 | Bakteri Sistematiği | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sabriye ÇANAKÇI | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ali Osman BELDÜZ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencileri bakteri sistematiği, sınıflandırmada kullanılan klasik ve moleküler teknikler hakkında bilgilendirmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bakteri sistematiğinde kullanılan yöntemleri anlatabilmeli | 2,4,7 | 1 | ÖK - 2 : | Morfolojik, fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerin bakteri sistematiğindeki önemini anlatabilmeli | 2,4,7 | 1,5, | ÖK - 3 : | DNA baz kompozisyonunun önemini açıklayabilmeli | 2,4,7 | 1, | ÖK - 4 : | Filogenetik ağaç oluşturabilmeli | 2,4,7 | 1,5, | ÖK - 5 : | Bakteri sistematiğinde PCR kullanımını açıklayabilmeli | 2,4,7 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bakteri sınıflandırmasında ve tanımlanmasında klasik metodların kullanımı,nükleik asit sekansları, filogenetik ağaç oluşturma, restriksiyon fragment uzunluğu polimorfizimini ve DNA hibridizasyonu gibi moleküler sistematik metodlarının kullanımı,polimeraz zincir reaksiyonunun bakteri sistematiğindeki kullanımı |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bakteri sınıflandırmasında ve tanımlanmasında kullanılan klasik metodlar | | Hafta 2 | Morfolojik ve fizyolojik özelliklerin bakteri sınıflandırmasında ve tanımlanmasındaki yeri | | Hafta 3 | Fenotipik yöntemlerin bakteri sistematigindeki kullanımları | | Hafta 4 | Kemotaksonomik ve biyokimyasal testlerin bakteri sistemağindeki kullanım alanları | | Hafta 5 | Bakteri sınıflandırmasında ve tanımlanmasında moleküler sistematiğin detaylı kapsamının kullanımı | | Hafta 6 | Nükleik asit sekans verilerinin bakteri sistematiğindeki yeri | | Hafta 7 | DNA baz komposizyonun sınıflandırmadaki önemi | | Hafta 8 | Filogenetik ağaçların oluşturulması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Filogenetik ağaçların oluşturulması | | Hafta 11 | Öğrenci Semineri | | Hafta 12 | Öğrenci Semineri | | Hafta 13 | Restriksiyon fragment uzunluğu polimorfizimiyle bakterileri tiplendirme | | Hafta 14 | DNA hibridizasyon propları | | Hafta 15 | Bakteri sistematiğinde polimeraz zincir reaksiyonunun kullanımı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Logan, A.N.,2009, Bacterial Systematics,Blackwell Scientific Publications | | |
1 | Ramos-Cormanzana, A.,Tindall, B.J.,1994, Bacterial Diversity and Systematics ,Springer-Verlag Publishing,New York | | 2 | Madigan, M.T., Martinko, J.M., Çeviri Editötü: Çökmüş, C. 2017, Brook Mikroorganizmaların Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/04/2024 | 1 | 30 | Sunum | 12 | 11/05/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 24 | 1 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 11.5 | 2 | 23 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 2 | 60 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Diğer 1 | 31.5 | 1 | 31.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|