|
MATL7171 | Mathematical Models in Biology | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MATEMATİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Biyolojik olayların analizi için geliştirilmiş olan matematiksel modelleri öğrenmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Nüfus modelleri, Nicholson-Bailey model, diğer Host-Parazitoid modelleri, Host-Parazit modelleri, av-avcı modelleri, nüfus genetiği modelleri, nonlineer yapılı modeller, aşı ile kızamık modeli, birinci mertebe nonlineer denklemlerin yerel kararlılıkları, faz doğru diagramları, birinci mertebe nonlineer sistemlerin yerel kararlılıkları, faz düzlem analizi, periyodik çözümler, çatallanmalar, gecikmeli lojistik denklem, kalitatif matris kararlılığı ile kararlılık, global kararlılık ve Liapunov fonksiyonları, tekil nüfusun hasatlanması, rekabet modelleri, spruce-budworm modeli, metanüfus ve patch modelleri, kemostat modelleri, epidemic modeller, heyecan verici sistemler, reaksiyon-difüzyon denklemleri, denge ve hareket dalgası çözümleri, kritik patch boyutu, genlerin yayılması ve hareketli dalgalar, desen oluşumu, integrodifference denklemleri. |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/10/2018 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 4 6 10 12 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/01/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 82 |
|