|
KIML7690 | Su Kalitesi ve Analiz Yöntemleri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KİMYA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Su kalitesinin ne anlama geldiği, su kalite parameterelerinin neler olduğu ve su kalitesinin nasıl tayin edileceği hakkında hem teorik hem de uygulamalı bilgiler vermek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Suyun tanımını ve önemini kavrar. | | | ÖK - 2 : | Su kalitesi hakkında yararlı bilgiler edinir. | 1,2,3 | 1,2,3,4 | ÖK - 3 : | Su kalitesini etkileyen faktörleri öğrenir. | 1,2,3 | 1,2,3,4 | ÖK - 4 : | Su kalite parametrelerini tanır. | 1,2,3 | 1,2,3,4 | ÖK - 5 : | Su kalite parametrelerinin tayinini öğrenir. | 1,2,3 | 1,2,3,4 | ÖK - 6 : | Su ile ilgili hem teorik hem de deneysel bilgiler öğrenir. | 1,2,3 | 1,2,3,4 | ÖK - 7 : | Su numunelerinden örnek alma metotlarını öğrenir. | 1,2,3 | 1,2,3,4 | ÖK - 8 : | Elde edilen verilerin nasıl işleneceğini ve ne anlama geldiğini öğrenir. | | 1,2,3,4 | ÖK - 9 : | İçme ve kullanma sularının analizleri hakkında bilgiler edinir. | | 1,2,3,4 | ÖK - 10 : | Suyun biyolojik ve kimyasal açıdan canlı sağlığı üzerine etkilerini öğrenir. | | 1,2,3,4 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Suyun kimyasal yapısı, Su kalitesini belirleyen faktörler (Suyun bakteriyolojik analizi, Kimyasal oksijen ihtiyacı, Biyokimyasal oksijen ihtiyacı, Pestisit analizi, Fosfat analizi, Nitrat analizi, ağır metal, major element ve eser element tayinleri, vb), Yüzeysel sulardan örnek alma metodları, Su analizlerinde kullanılan analitiksel metodlar, Elde edilen sonuçların değerlendirmesinde kullanılan metotlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Suyun kimyasal yapısı | | Hafta 2 | Su kalitesini belirleyen faktörler: Temel ilkeler | | Hafta 3 | Su kalitesini belirleyen faktörler: Bacteriological Analysis of Water | | Hafta 4 | Su kalitesini belirleyen faktörler: Kimyasal oksijen ihtiyacı | | Hafta 5 | Su kalitesini belirleyen faktörler: Biyokimyasal oksijen ihtiyacı | | Hafta 6 | Su kalitesini belirleyen faktörler: Pestisit analizi | | Hafta 7 | Su kalitesini belirleyen faktörler: Fosfat ve Nitrat analizi | | Hafta 8 | Su kalitesini belirleyen faktörler: Nitrat analizi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Su kalitesini belirleyen faktörler: Ağır metal, major element ve eser element tayinleri | | Hafta 11 | Su kalitesini belirleyen faktörler: Toplam Organik Madde Analizleri | | Hafta 12 | Yüzeysel sulardan örnek alma metodları | | Hafta 13 | Su analizlerinde kullanılan analitiksel metodlar | | Hafta 14 | Su analizlerinde kullanılan cihazlar ve uygulama yöntemleri | | Hafta 15 | Elde edilen sonuçların değerlendirmesinde kullanılan metotlar. | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Güler, Ç., Çobanoğlu, Z. 1997; Su Kalitesi, Çevre Sağlığı Temel Kaynak Dizisi, No 43, Ankara | | 2 | Ünver, İ. 1995; Su Kalitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, No 1389, Ankara | | 3 | Egemen, Ö. 2013; Su Kalitesi, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 13.04.2014 | 1,5 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 08.05.2014 | 1,5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28.05.2014 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 10 | 30 | Laboratuar çalışması | 3 | 4 | 12 | Toplam Çalışma Yükü | | | 42 |
|