|
KIM7130 | İki Boyutlu Nmr Spektros. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KİMYA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Neslihan DEMIRBAŞ, Doç. Dr. Ahmet DEMIRBAŞ, Doç. Dr. Kemal SANCAK, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | 2D NMR spektrumlarını öğretmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bileşiklerin yapılarını iki boyutlu NMR spektroskopisi ile aydınlatmayı öğrenilecek. | 1,2,3 | 1,3 | ÖK - 2 : | Organik bileşikleri analiz edebilmeyi öğrenecek. | 1,2,3 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İki-Boyutlu NMR metodlarına giriş, İki-Boyutlu NMR deneylerinin yararları, Organik moleküllerin yapılarının aydınlatılmasında İki-Boyutlu NMR tekniklerinin (COSY, DQF-COSY, HETCOR, TOCSY ve NOESY) uygulanması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İki-Boyutlu NMR metodlarına giriş | | Hafta 2 | İki-Boyutlu NMR metodlarına giriş | | Hafta 3 | İki-Boyutlu NMR deneylerinin yararları | | Hafta 4 | İki-Boyutlu NMR deneylerinin yararları | | Hafta 5 | Organik moleküllerin yapılarının aydınlatılmasında İki-Boyutlu NMR tekniklerinin (COSY, DQF-COSY, HETCOR, TOCSY ve NOESY) uygulanması | | Hafta 6 | Organik moleküllerin yapılarının aydınlatılmasında İki-Boyutlu NMR tekniklerinin (COSY, DQF-COSY, HETCOR, TOCSY ve NOESY) uygulanması | | Hafta 7 | Problemler ve cevapları | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Organik moleküllerin yapılarının aydınlatılmasında İki-Boyutlu NMR tekniklerinin (COSY, DQF-COSY, HETCOR, TOCSY ve NOESY) uygulanması | | Hafta 10 | Organik moleküllerin yapılarının aydınlatılmasında İki-Boyutlu NMR tekniklerinin (COSY, DQF-COSY, HETCOR, TOCSY ve NOESY) uygulanması | | Hafta 11 | Organik moleküllerin yapılarının aydınlatılmasında İki-Boyutlu NMR tekniklerinin (COSY, DQF-COSY, HETCOR, TOCSY ve NOESY) uygulanması | | Hafta 12 | Problemler ve Cevapları | | Hafta 13 | Sınav | | Hafta 14 | Organik moleküllerin yapılarının aydınlatılmasında İki-Boyutlu NMR tekniklerinin (COSY, DQF-COSY, HETCOR, TOCSY ve NOESY) uygulanması | | Hafta 15 | Problemler ve Cevapları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Balcı, M. 2000; NMR Spektroskopisi, METU Press
| | |
1 | Stothers, J.B. ,Nakanishi K. 1992; Structure Elucidation by Modern NMR, Springer,
| | 2 | Mitchell, T. N. , Costisella, B. 2004; NMR-From spectra to structure, Springer | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 03/04/2011 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 26/04/2011 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 31/05/2011 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 13 | 65 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 12 | 60 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 201 |
|