|
KIML7612 | Azol Sınıfı Bileşiklerinin Sentezi ve Önemi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KİMYA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Olcay BEKİRCAN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Kemal SANCAK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Azot içeren 5 üyeli halkalı yapılarının adlandırılması, eldelerinin, reaksiyonlarının ve biyolojik önemlerinin bilinmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Azol sınıfı bileşikleri adlandıra bilmek. | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Pirol yapısını ve türevlerinin eldesini bilmek. | | 1, | ÖK - 3 : | Diazollerin yapısını anlamak ve türevlerini sentezleye bilmek. | | | ÖK - 4 : | Triazollerin yapısını anlamak ve türevlerini sentezleye bilmek. | | 1, | ÖK - 5 : | TTetrazollerin yapısını anlamak ve türevlerini sentezleye bilmek. | | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Heterosiklik bileşiklerin adlandırılması; Pirol'ün yapısı, eldesi ve reaksiyonları; Diazollerin (Pirazol, imidazol, oksazol ve tiyazol) yapısı, eldeleri ve reaksiyonları; Triazollerin (1,2,3-ve 1,2,4-Triazol, Oksadiazol, tiyadiazol) yapısı, biyolojik önemi ve sentezleri; Tetrazollerin yapısı, eldesi ve reaksiyonları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Heterohalkalı sistemlerde adlandırma | | Hafta 2 | Heterohalkalı sistemlerde adlandırma | | Hafta 3 | Pirrollün yapısı, eldesi ve reaksiyonları | | Hafta 4 | Diazollerin yapısı ve biyolojik önemi | | Hafta 5 | Pirazoller'in sentezi ve reaksiyonları | | Hafta 6 | İmidazoller'in sentezi ve reaksiyonları | | Hafta 7 | Oksazollerin sentezi ve reaksiyonları | | Hafta 8 | Tiyazollerin sentezi ve reaksiyonları | | Hafta 9 | sınav | | Hafta 10 | Triazollerin yapısı ve biyolojik önemi | | Hafta 11 | 1,2,3 ve 1,2,4-Triazollerin sentez yöntemleri ve biyolojik uygulamaları | | Hafta 12 | Oksadiazollerin sentez yöntemleri ve biyolojik uygulamaları | | Hafta 13 | sınav | | Hafta 14 | Oksadiazollerin sentez yöntemleri ve biyolojik uygulamaları | | Hafta 15 | Tetrazollerin yapısı , sentezi ve biyolojik önemi | | Hafta 16 | sınav | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17.04.2024 | 1,30 | 30 | Kısa sınav | 13 | 15.05.2024 | 1,30 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05.06.2024 | 1,30 | 40 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 13 | 52 | Arasınav için hazırlık | 5 | 7 | 35 | Arasınav | 2 | 2 | 4 | Ödev | 2 | 5 | 10 | Kısa sınav | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 9 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 2 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 189 |
|