|
GIM7054 | Pervane Hidrodinamiği | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GEMİ İNŞAATI ve GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Zeki ŞENER | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | GIM7054 Pervane Hidrodinamiği dersi, öğrencilere pervane hidrodinamiği alanında teorik bilgileri kazandırmanın yanı sıra, bu bilgileri sayısal ve deneysel analiz yöntemleriyle uygulayarak deniz pervaneleri ve hidrofoil sistemlerinin performansını analiz edip optimize edebilecek beceriler geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında, kaldırıcı yüzey hidrodinamiğinin temelleri, iki ve üç boyutlu kanat teorisi; kaldırıcı-hat, kaldırıcı-yüzey, girdap-kafes ve panel yöntemleri; viskoz etkiler; daimi olmayan hidrofoil dinamikleri; kavitasyon, süperkavitasyon ve serbest su yüzeyi ile kavitasyon etkileşimleri gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kaldırıcı yüzey hidrodinamiği, kanat teorisi ve pervane modelleme yöntemlerinin temel kavramlarını anlayıp uygulayabileceklerdir. | 1,4 | 1, | ÖK - 2 : | Viskoz etkiler, daimi olmayan dinamikler ve kavitasyon gibi önemli fenomenlerin pervane ve hidrofoil performansı üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir. | 1,4 | 1, | ÖK - 3 : | Pervaneleri ve hidrofoil sistemlerinin performansını optimize etmek için sayısal modelleme ve deneysel analiz tekniklerini kullanabileceklerdir. | 1,4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
GIM7054 Pervane Hidrodinamiği dersi, kaldırıcı yüzey hidrodinamiğinin temelleri, iki ve üç boyutlu kanat teorisi; kaldırıcı-hat, kaldırıcı-yüzey ve girdap-kafes yöntemleriyle pervane modellenmesi; panel yöntemleri; viskoz etkiler; daimi olmayan hidrofoil ve pervane hesap yöntemleri; kavitasyon, süperkavitasyon ve serbest su yüzeyi ile kavitasyon etkileşimleri konularını kapsamaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Pervane hidrodinamiği ve genel kavramlara giriş | | Hafta 2 | Akışkan mekaniğinin temel prensipleri; kaldırıcı yüzey hidrodinamiğinin ana kavramları | | Hafta 3 | İki boyutlu kanat teorisinin temel prensipleri; basit akış modelleri ve 2D kanat analizi | | Hafta 4 | Üç boyutlu kanat teorisi: 3D etkiler ve performans analizi; kanat profilleri ve basınç dağılımı | | Hafta 5 | Pervane modellemesinde kullanılan yöntemlere giriş; kaldırıcı-hat yönteminin temel kavramları ve uygulama örnekleri | | Hafta 6 | Kaldırıcı-yüzey yöntemi: teorik altyapı ve uygulamalı hesaplamalar; örnek problemler üzerinden modelleme | | Hafta 7 | Girdap-kafes yönteminin incelenmesi; yöntemlerin karşılaştırılması ve uygulama alanları | | Hafta 8 | Panel yöntemlerine giriş; pervane ve hidrofoil analizlerinde panel yöntemi uygulamaları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Viskoz etkiler: temel kavramlar ve sınır tabaka analizi | | Hafta 11 | Yıl İçi Çalışma | | Hafta 12 | Daimi olmayan hidrofoil ve pervane hesap yöntemleri; zamanla değişen akış durumlarının modellenmesi | | Hafta 13 | Kavitasyon ve süperkavitasyon: temel prensipler ve oluşum mekanizmaları; kavitasyonun performans üzerindeki etkileri | | Hafta 14 | Serbest su yüzeyi ile kavitasyon etkileşimleri; tasarım ve optimizasyon açısından vaka çalışmaları | | Hafta 15 | Uygulama örnekleri | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | J.P, Breslin, P., Andersen, "Hydrodynamics of Ship Propellers", Cambridge University Press | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/04/2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 11 | 28/04/2025 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/06/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 11 | 110 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 15 | 45 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|