|
ORM7401 | Yüksek Dağ Orm.Meşce.Dina. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Zafer YÜCESAN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere orman sınırı ve savaş zonu hakkında genel bilgileri vermek, yüksek dağ ormanlarının yapılarını algılamalarını sağlamak ve bilgilerini kullanarak yüksek dağlık alanlardaki ormanlarının yapılarını etkileyen ekolojik faktörleri anlamalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yüksek dağ ormanı kavramını özetleyebileceklerdir | 1,7 | 5, | ÖK - 2 : | yüksek dağlık alanlardaki meşcere yapılarını ortaya koyabileceklerdir | 1,4 | 5, | ÖK - 3 : | yüksek dağlık alanlardaki ormanların yapısal değişimlerini özetleyebileceklerdir | 1,4,11 | 5, | ÖK - 4 : | yüksek dağlık alanlarda silvikültürel uygulamalar hakkında yorum yapabileceklerdir | 2,3 | 5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yüksek dağ ormanlarının kavramsal çerçevesi, fonksiyonel yapıları, fonksiyonel yapıların öncelikleri, dağ orman sınırı, savaş zonu ve orman içi meşcere yapıları arasındaki farklılıklar, eşit ve değişik yaşlı meşcere kuruluşları, primer ve sekonder orman kuruluşları, meşcere istikrarlılığı, meşcere değeri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genel Bilgiler, Yüksek Dağ Ormanlarında Alpin ve Subalpin sınırlar | | Hafta 2 | Yüksek dağ ormanlarının Oluşumu ve Gelişimi | | Hafta 3 | Yüksek dağ Ormanlarının Fonksiyonları | | Hafta 4 | Yüksek dağ ormanlarında ekolojik ve silvikültürel temeller | | Hafta 5 | Meşcere Kuruluşunun saptanması | | Hafta 6 | Eşit ve Değişik yaşlı meşcre kuruluşları | | Hafta 7 | Meşcere değerinin hesaplanması | | Hafta 8 | Meşcere İstikrarlılığının belirlenmesi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Doğal gençleştirme ve Ekolojik faktörlerin tespit edilmesi | | Hafta 11 | Çap, Boy, Yaş dağılımları ile ilgili değerlendirmelerin yapılması | | Hafta 12 | Meşcere profili yardıyla meşcere kuruluşlarının değerlendirilmesi | | Hafta 13 | Meşcere Değeri ile ilgili bazı sonuçların değerlendirilmesi | | Hafta 14 | Meşcere İstikrarlılığına ilişkin bazı sonuçların değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Türkiye Yüksek Dağ Ormanlarının Meşcere Dinamikleri Açısından değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Yücesan, Z., 2006, Çamlıhemşin-Fırtına Vadisi Yüksek Dağlık Alanlardaki Saf ve Karışık Ormanların Meşcere Dinamiklerinin Analizi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Trabzon. | | |
1 | Çolak, A.H., Pitterle, A., 1999, Yüksek Dağ Silvikültürü, OGEM-VAK yayınları, ISBN: 975-93943-0-8,İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sunum | 14 | 31/12/2021 | 1 | 30 | Ödev | 15 | 07/01/2022 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 227 |
|