|
YHEL7002 | Yaban Hayvanı-İnsan Çatışması | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA,
Dr. Öğr. Üyesi Alptuğ SARI,
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ARPACIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Artan nüfus yoğunluğu ve kırsaldaki yapılaşma sonucunda yaban hayvanları ile insanlar arasında yaşanan karşılaşma ve çatışmalardan kaynaklanan sorunların sebepleri ve çözüm önerilerini kavratmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yaban hayvanı zarar çeşitlerini bilir | 1,2,4,10 | 1,5 | ÖK - 2 : | İnsanın yaban hayvanı yaşam ortamlarına yaptığı zararları öğrenir | 1,2,4,10 | | ÖK - 3 : | Yaban hayvanı geçitleri hakkında bilgi sahibi olur | 1,2,4,10 | | ÖK - 4 : | Yol, HES vb. doğaya yapılan yapıtlarda yaban hayvanları için neler yapılması gerekli bilir | 1,2,4,10 | | ÖK - 5 : | Yaban hayvanı zararlarının önlenmesi için ne yapılması gerektiğini kavrar | 1,2,4,10 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İnsan faaliyetlerinin yaban hayatı üzerinde oluşturduğu olumsuz etkileri, Yaban hayvanlarının insanlar üzerine ve tarımsal alanlara olumsuz etkileri, Yaban hayvanı zararlarının önlenmesi çalışmaları, Yaban hayatı ve insanların birlikte yaşadığı alanların planlanması, Karayollarında yaban hayatının planlanması, Yaban hayvanı geçitleri, Yaban hayatı zararını önleyici yapıtlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İnsan faaliyetlerinin yaban hayatı üzerinde oluşturduğu olumsuz etkileri
| | Hafta 2 | İnsan faaliyetlerinin yaban hayatı üzerinde oluşturduğu olumsuz etkileri | | Hafta 3 | Yaban hayvanlarının insanlar üzerine ve tarımsal alanlara olumsuz etkileri
| | Hafta 4 | Yaban hayvanlarının insanlar üzerine ve tarımsal alanlara olumsuz etkileri
| | Hafta 5 | Yaban hayvanı zararlarının önlenmesi çalışmaları
| | Hafta 6 | Yaban hayvanı zararlarının mevzuattaki yeri
| | Hafta 7 | Dünyada yaban hayvanı-insan çatışması
| | Hafta 8 | Teknolojik gelişmeler | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Yaban hayatı ve insanların birlikte yaşadığı alanların planlanması | | Hafta 11 | Karayollarında yaban hayatının planlanması
| | Hafta 12 | Yaban hayatı zararını önleyici yapıtlar | | Hafta 13 | Yaban hayvanı geçitleri | | Hafta 14 | Yenilikçi metotların değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Conover, M. R., 2001. Resolving Human-Wildlife Conflicts: The Science of Wildlife Damage Management. CRC Press; 1 edition, 440p. | | |
1 | Wang, S.,2011. Human Wildlife Conflict Management: Understanding the fundamentals of human wildlife conflicts in human dominated landscapes. Lap Lambert Academic Publishing, 128p. | | 2 | Daniel J. Decker, Shawn J. Riley and William F. Siemer, 2012. Human Dimensions of Wildlife Management, The Johns Hopkins University Press; second edition edition, 304p. | | 3 | Woodroffe R. Thirgood S. and Rabinowitz A. 2005. People and Wildlife, Conflict or Co-existence | | 4 | (Conservation Biology), Cambridge University Press, 516p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2018 | 1 | 30 | Sunum | 13,14,15 | 27/11/2018 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 19 |
|