|
YHEL7023 | Balık Geçitleri ve Planlanması | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet KOCABAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doğal ortamlarda yapılan insan faaliyetlerinin etkisi sonucu parçalanan ya da bölünen balık habitatlarının geçitlerle bağlanması çalışmalarını öğretmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Nerelere balık geçidi yapılacağını öğrenir
| 2,5 | 1 | ÖK - 2 : | Balık geçidi tiplerini bilir
| 2,5 | 1 | ÖK - 3 : | Balık geçitleri tasarlayabilir | 2,5 | 1 | ÖK - 4 : | Balık geçidinin konumunu belirleyebilir
| 2,5 | 1 | ÖK - 5 : | Dünya ve Türkiyedeki balık geçidi yapılarına hakim olur | 2,5 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Balık geçitleri ve tanımı, balık geçitlerinin önemi, balık geçidi tipleri, havuzlu balık geçitleri, denil balık geçitleri (Larinier tipi, Alaskan step-pass), dikey yarıklı balık geçitleri, menfez tipi balık geçitleri, balık asansörü, kayalık balık rampaları, kilit tipi balık geçitleri, tuzaklı ve taşımalı balık geçitleri, yan geçit kanalları, yılanbalığı geçitleri, geçitlerin karşılaştırılması, balık geçitlerinde tasarım, taban tasarımı, en uygun balık geçidi konumu, balık geçidindeki su debisi ve akıntı şartları, tasarım süreci, balık geçitlerinin ülkemizdeki ve dünyadaki durumu |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Balık geçitleri ve tanımlamalar | | Hafta 2 | Balık geçitlerinin önemi | | Hafta 3 | Balık geçidi tipleri | | Hafta 4 | Havuzlu balık geçitleri
| | Hafta 5 | Balık geçitleri (Larinier tipi, Alaskan step-pass) | | Hafta 6 | Dikey yarıklı balık geçitleri, | | Hafta 7 | Menfez tipi balık geçitleri | | Hafta 8 | Teknolojik gelişmeler | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Balık asansörü, | | Hafta 11 | Kayalık balık rampaları, | | Hafta 12 | Kilit tipi balık geçitleri, tuzaklı ve taşımalı balık geçitleri, yan geçit kanalları, yılanbalığı geçitleri, | | Hafta 13 | Geçitlerin karşılaştırılması, balık geçitlerinde tasarım, taban tasarımı, en uygun balık geçidi konumu, balık geçidindeki su debisi ve akıntı şartları, tasarım | | Hafta 14 | Yenilikçi metodların değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Helfman, G. S., 2007.Fish Conservation: A Guide to Understanding and Restoring Global Aquatic Biodiversity and Fishery Resources, Island Press; 1st edition, 688p. | | |
1 | Thomas, C.V. 2005. Principals of water resources:history, management, development and policy,John Wiley Sons, 468p. | | 2 | Anonymous, 2010. 2011 Complete Guide to Hydropower, Microhydropower, Hydroelectric Power, Dams, Turbine Systems, Environmental Impact and Fish Passage, History and Safety, Research Projects, Progressive Management, 25575 p. | | 3 | Odeh, M., 2000. Advances in Fish Passage Technology, Amer Fisheries Society | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 23/11/2018 | 1 | 30 | Sunum | 15 | 20/12/2018 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 16 | 16 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 20 |
|