|
YHEL5069 | Ornitoloji | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA,
Dr. Öğr. Üyesi Alptuğ SARI,
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ARPACIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doğada kuşların önemli bir yeri vardır.Doğal dengenin devamında kuşlar büyük bir rol oynarlar.Bu ders ile öğrenciler kuşlar hakkında bilgi edinmekle beraber yapılacak uygulamalar ile kuş türlerini tanıyabilmeleri,karşılaştıkları tehlikeler ve çözüm önerilerinin öğretimesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kuşların genel özelliklerini bilirler
| 2,4,5,10 | 1,3,5, | ÖK - 2 : | Türkiye kuş faunasının zenginliğini ve Türkiye'deki önemli kuş göç yollarını bilirler | 2,4,5,10 | 1,5,6, | ÖK - 3 : | Çevrelerindeki kuşları genel olarak tanımlayabilirler | 2,4,6,10 | 1,3,5, | ÖK - 4 : | Kuşların hayvanlar alemi içindeki yerini diğer omurgalı grupları ile olan akrabalık ilişkilerini bilirler | 2,4,5,10 | 1,3,5 | ÖK - 5 : | Kuşların korunmasının önemini ve Türkiye?deki önemli kuş alanlarını bilirler | 2,4,5,10 | 1,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Paleontoloji. Yapı ve işlev. Tüy yapısı ve renk değiştirme. Duyu ve davranışlar. Sesler ve ses çıkarma. Kuşların yayılışları. Göçler. Uçma. Besin ve beslenme. Kur yapma ve yuvalanma. Yumurtalar ve gençlik dönemi. Taksonomi ve adlandırma. Kuşların familya düzeyinde sınıflandırılması. Türkiye'nin kuşları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Paleontoloji
Göçler | | Hafta 2 | Yapı ve işlev
| | Hafta 3 | Kuşların Tüy yapısı
| | Hafta 4 | Kuşlarda renk değiştirme | | Hafta 5 | Duyu ve davranışlar | | Hafta 6 | Sesler ve ses çıkarma
| | Hafta 7 | Kuşların yayılışları
| | Hafta 8 | Teknolojik gelişmeler | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Besin ve beslenme, Kur yapma ve yuvalanma | | Hafta 11 | Yumurtalar ve gençlik dönemi. Taksonomi ve adlandırma | | Hafta 12 | Kuşların familya düzeyinde sınıflandırılması. Türkiye'nin kuşları | | Hafta 13 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 14 | Yenilikçi metodların değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Birds of Europe with North Africa and the Middle East, Lars Jonsson, Christopher Helm, 1996. | | |
1 | Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (Sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler), Demirsoy, A., Meteksan A.Ş., Ankara, 1992. | | 2 | Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası "Hayvan Zoocoğrafyası", Demirsoy, A., Meteksan A.Ş., Ankara, 1996. | | 3 | Türkiye Kuşları, Kiziroğlu, İ., O.G.M. Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayın ve Tanıtma Şube Müdürlüğü, Ankara, 1989. | | 4 | Türkiye'nin Av ve Yaban Hayvanları - Kuşlar, Turan, N., O.G.M.Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayın ve Tanıtma Şube Müd. Matbaası, Ankara, 1990 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Sunum | 15 | | 15 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 10 | 40 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 4 | 40 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 4 | 6 | 24 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 8 | 5 | 40 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 5 | 5 | 25 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 8 | 40 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 210 |
|