Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/fbeyaban
Tel: +90 0462 04623772828
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

YHEL5069Ornitoloji3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüYABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Şağdan BAŞKAYA
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Şağdan BAŞKAYA, Dr. Öğr. Üyesi Alptuğ SARI, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ARPACIK
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Doğada kuşların önemli bir yeri vardır.Doğal dengenin devamında kuşlar büyük bir rol oynarlar.Bu ders ile öğrenciler kuşlar hakkında bilgi edinmekle beraber yapılacak uygulamalar ile kuş türlerini tanıyabilmeleri,karşılaştıkları tehlikeler ve çözüm önerilerinin öğretimesi amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Kuşların genel özelliklerini bilirler 2,4,5,101,3,5,
ÖK - 2 : Türkiye kuş faunasının zenginliğini ve Türkiye'deki önemli kuş göç yollarını bilirler2,4,5,101,5,6,
ÖK - 3 : Çevrelerindeki kuşları genel olarak tanımlayabilirler2,4,6,101,3,5,
ÖK - 4 : Kuşların hayvanlar alemi içindeki yerini diğer omurgalı grupları ile olan akrabalık ilişkilerini bilirler2,4,5,101,3,5
ÖK - 5 : Kuşların korunmasının önemini ve Türkiye?deki önemli kuş alanlarını bilirler2,4,5,101,3,5,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Paleontoloji. Yapı ve işlev. Tüy yapısı ve renk değiştirme. Duyu ve davranışlar. Sesler ve ses çıkarma. Kuşların yayılışları. Göçler. Uçma. Besin ve beslenme. Kur yapma ve yuvalanma. Yumurtalar ve gençlik dönemi. Taksonomi ve adlandırma. Kuşların familya düzeyinde sınıflandırılması. Türkiye'nin kuşları
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Paleontoloji Göçler
 Hafta 2Yapı ve işlev
 Hafta 3Kuşların Tüy yapısı
 Hafta 4Kuşlarda renk değiştirme
 Hafta 5Duyu ve davranışlar
 Hafta 6Sesler ve ses çıkarma
 Hafta 7Kuşların yayılışları
 Hafta 8Teknolojik gelişmeler
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Besin ve beslenme, Kur yapma ve yuvalanma
 Hafta 11Yumurtalar ve gençlik dönemi. Taksonomi ve adlandırma
 Hafta 12Kuşların familya düzeyinde sınıflandırılması. Türkiye'nin kuşları
 Hafta 13Öğrenci Sunumları
 Hafta 14Yenilikçi metodların değerlendirilmesi
 Hafta 15Öğrenci Sunumları
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Birds of Europe with North Africa and the Middle East, Lars Jonsson, Christopher Helm, 1996.
 
İlave Kaynak
1Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (Sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler), Demirsoy, A., Meteksan A.Ş., Ankara, 1992.
2Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası "Hayvan Zoocoğrafyası", Demirsoy, A., Meteksan A.Ş., Ankara, 1996.
3Türkiye Kuşları, Kiziroğlu, İ., O.G.M. Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayın ve Tanıtma Şube Müdürlüğü, Ankara, 1989.
4Türkiye'nin Av ve Yaban Hayvanları - Kuşlar, Turan, N., O.G.M.Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayın ve Tanıtma Şube Müd. Matbaası, Ankara, 1990
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 30
Sunum 15 15 20
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 10 40
Sınıf dışı çalışma 10 4 40
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 4 6 24
Arasınav 0 0 0
Uygulama 8 5 40
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 5 5 25
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 8 40
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü210