|
YHEL7011 | Yaban Hayatında Habitat Envanteri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA,
Dr. Öğr. Üyesi Alptuğ SARI,
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ARPACIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yaban hayatı habitatlarını öğrenerek, habitat kalitesi ve ölçümlerini yapabilme becerisi kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yaban hayatı habitatlarını öğrenir
| 2,4,5,6 | 1,5 | ÖK - 2 : | Habitatı sınıflandırabilir
| 2,4,5,6 | 1,5 | ÖK - 3 : | Habitatın kalitesini ölçebilir
| 2,4,5,6 | 1,5 | ÖK - 4 : | Habitat iyileştirme bakımını öğrenir
| 2,4,5,6 | 1,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yaban hayatı habitatını oluşturan besin, örtü (sığınak, barınak, gizlenme vb.), su gibi temel unsurların dağılımı, miktarı ve çeşitliliğinin sayısal olarak ortaya konulması, Bu unsurların kendi içindeki ve türle olan ilişkileri, Ayrıca habitatta meydana gelen tahriplerin (bozulma, parçalanma, dönüştürülme, yok olma vd.) belirlenmesi ve buna uygun bakım (restorasyon), onarım ve iyileştirme (rehabilitasyon) çalışmaları, Habitat kalitesi ve sınıflandırması, Dünyada ve Türkiye?de başlıca yaban hayatı habitat alanları, Habitat haritalama metotları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yaban hayatı habitatını oluşturan besin, örtü (sığınak, barınak, gizlenme vb.), su gibi temel unsurların dağılımı
| | Hafta 2 | Yaban hayatı habitatını oluşturan besin, örtü (sığınak, barınak, gizlenme vb.), su gibi temel unsurların miktarı
| | Hafta 3 | Yaban hayatı habitatını oluşturan besin, örtü (sığınak, barınak, gizlenme vb.), su gibi çeşitliliğin sayısal olarak ortaya konulması
| | Hafta 4 | Habitat unsurlarının kendi içindeki ve türle olan ilişkileri
| | Hafta 5 | Habitatta meydana gelen tahriplerin (bozulma, parçalanma, dönüştürülme, yok olma vd.) belirlenmesi
| | Hafta 6 | Bakım (restorasyon)
| | Hafta 7 | Onarım ve iyileştirme (rehabilitasyon)
| | Hafta 8 | Teknolojik gelişmeler | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Habitat sınıflandırması | | Hafta 11 | Dünyada ve Türkiye?de başlıca yaban hayatı habitat alanları
| | Hafta 12 | Habitat haritalama metotları | | Hafta 13 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu | | Hafta 14 | Yenilikçi metotların değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Oğurlu, İ., 2003. Yaban Hayatında Envanter. T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Av ve Yaban Hayatı Dairesi Başkanlığı Yayınları, 208, Ankara. | | |
1 | Cooperrider, A. Y., Boyd, R. J., Stuart, H. R., and McCulloch, S. L.,1986. Inventory and Monitoring of Wildlife Habitat, US Dept of the Interior; Bureau of Land Management, 858p. | | 2 | DeGraaf, R., Yamasaki, M., Leak, W. B., and Lester, A. M., 2007. Technical Guide to Forest Wildlife Habitat Management in New England, Vermont,308p. | | 3 | Ranta, W. B., 1997. Selected Wildlife and Habitat Features: Inventory Manual, Natural Resources Information Centre, Printed in Ontario, Canada, 216p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/11/2018 | 1 | 30 | Sunum | 13 14 15 | 28/11/2018 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 09/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 10 | 40 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 4 | 40 | Arasınav için hazırlık | 4 | 6 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 10 | 6 | 60 | Ödev | 4 | 3 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 10 | 50 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 228 |
|