|
YZM2002 | Mikroişlemciler | 2+0+2 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Erhan SESLİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bir problemin çözümüne yönelik olarak bir mikrodenetleyici seçebilecek, bu mikrodenetleyici için çözümü oluşturan algoritmayı kuracak ve akış diyagramını çizebilecek, oluşturan algoritmayı mikrodenetleyici komutları ile gerçekleştirip derleyebilecek, hataları giderdikten sonra derlenmiş programı mikrodenetleyiciye yükleyebilecek öğrenciler yetiştirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bir proje için ilgili mikrodenetleyici ve gerekli donanımların seçiminin kararını verebilir | 1,3 | 1, | ÖK - 2 : | Mikroişlemci/Mikrodenetleyici çözümü için gerekli algoritmayı akış diyagramı sembolleri kullanarak oluşturabilir | 1,3 | 1, | ÖK - 3 : | Mikroişlemci/Mikrodenetleyici için oluşturduğu algoritmayi koda çevirerek derleyebilir, hataları ayıklayabilir ve derlenmiş hex kodu mikroişlemci/mikrodenetleyiciye yükleyebilir. | 1,3 | 4, | ÖK - 4 : | Mikroişlemci/Mikrodenetleyici temel G/Ç uygulamaları için program yazabilir | 1,3 | 1,4, | ÖK - 5 : | Mikroişlemciler/mikrodenetleyici tabanlı 7 segment display, Matris led uygulamaları geliştirebilir | 1,3 | 1,4, | ÖK - 6 : | Mikroişlemciler/mikrodenetleyici tabanlı DC, step, servo motor uygulamaları geliştirebilir | 1,3 | 1,4, | ÖK - 7 : | Mikroişlemciler/mikrodenetleyici tabanlı tuştakımı ve LCD uygulamaları geliştirebilir | 1,3 | 1,4, | ÖK - 8 : | Mikroişlemciler/mikrodenetleyici tabanlı ADC uygulamaları geliştirebilir | 1,3 | 1,4, | ÖK - 9 : | Mikroişlemciler/mikrodenetleyici tabanlı karşılaştırma, yakalama ve darbe genişlik modülasyonu uygulamaları geliştirebilir | 1,3 | 1,4, | ÖK - 10 : | Mikroişlemciler/mikrodenetleyici tabanlı algılayıcı uygulamaları geliştirebilir | 1,3 | 1,4, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mikroişlemciler/mikrodenetleyicilerin tanımı,
İşe uygun mikroişlemciler/mikrodenetleyicinin seçilmesi,
Program geliştirme adımlarını uygulayarak algoritmanın akış diyagramı sembolleri ile ifade edilmesi ve koda dönüştürme işlemleri,
Programın derlenmesi ve hataların giderilme süreçleri,
Yazılan kodun benzetim ortamında denenmesi ve doğrulanması,
Mikroişlemci/mikrodenetleyiciye programın yüklenmesi,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici ile temel G/Ç fonksiyonları kullanarak programlar geliştirmek,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı 7 segment display, Matris led uygulamaları geliştirmek,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı DC, adım motor uygulamaları geliştirmek,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı tuştakımı uygulamaları geliştirmek,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı LCD uygulamaları geliştirmek ve öğrenilen diğer uygulamalar ile füzyon oluşturmak,
Kesmeler, gerekliliği ve uygulamaları,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı ADC uygulamaları geliştirmek,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı karşılaştırma, yakalama ve darbe genişlik modülasyonu uygulamaları geliştirmek,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı servo motor uygulamaları geliştirmek,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı ultrasonik mesafe algılayıcı uygulamaları geliştirmek,
Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı algılayıcı uygulamaları geliştirmek. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Mikroişlemciler/mikrodenetleyicilere genel bakış | | Hafta 2 | Mikroişlemci/mikrodenetleyici donanımı | | Hafta 3 | Mikroişlemci/mikrodenetleyici yazılımı, IDE tanıtımı | | Hafta 4 | Program geliştirme adımlarını uygulayarak bir tasarımın donanımsal ve yazılımsal gerçekleştirilmesi | | Hafta 5 | Mikroişlemci/Mikrodenetleyici temel G/Ç uygulamaları | | Hafta 6 | Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı 7 segment display, Matris led uygulamaları | | Hafta 7 | Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı DC, step motor uygulamaları | | Hafta 8 | Kesmeler ve uygulamaları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı ADC uygulamaları | | Hafta 11 | Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı tuştakımı ve LCD uygulamaları | | Hafta 12 | Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı karşılaştırma, yakalama ve darbe genişlik modülasyonu uygulamaları | | Hafta 13 | Mikroişlemciler/mikrodenetleyici tabanlı servo motor uygulamaları | | Hafta 14 | Mikroişlemciler/mikrodenetleyici tabanlı algılayıcı uygulamaları (sıcaklık, ışık şiddeti algılama) | | Hafta 15 | Mikroişlemciler/mikrodenetleyici tabanlı ultrasonik mesafe algılayıcı uygulaması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | ÇİÇEK S., (2007), CCS C ile PIC Programlama, Altaş Yayıncılık, İstanbul. | | 2 | Valdes-Perez F.E, Pallas-Areny R., (2007), Microcontrollers Fundamentals and Applications with PIC, US. | | |
1 | Şahin, H. ve Dedeoğlu, K.S.,MikroC ile PIC Programlama, Altaş Yayıncılık. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 30 | Laboratuar sınavı | 14 | | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 2 | 6 | 12 | Arasınav için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 138 |
|