|
YZM3035 | Mühendislikte İnavasyon ve Ürün Tasarımı | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Hakan BOZKURT | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Tasarım ve inovasyon mühendisliği kavramlarını anlatmak ve bu alanda kullanılan araçlar, teknikler ve yöntemler hakkında bilgi vermektedir. Ayrıca, yazılım geliştirme sürecinde tasarım ve inovasyon mühendisliğinin rolünü vurgulamakta ve farklı aşamaları ele almaktadır. Ders bu açıdan öğrencilere mühendislikte inovasyon ve ürün tasarımı konularında genel bilgileri verip, uygulama pratiği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yazılım mühendisliği ve ürün geliştirme süreçlerinde tasarım ve inovasyon mühendisliğinin önemini ve uygulamasını açıklayabilir. | 4,6,9,10 | 1,6, | ÖK - 2 : | Ar-Ge yaklaşımlarını, prototipleme ve ürün geliştirme tekniklerini hakkında bilgi sahibi olur ve bu konularda ekip çalışması yapabilir. | 4,6,9,10 | 1,6, | ÖK - 3 : | Çevik sürecin ürün geliştirme ve proje yönetimindeki rollerini anlayabilir ve bu teknikleri kullanabilir. | 4,6,9,10 | 1,6, | ÖK - 4 : | Öğrenciler, teknolojik inovasyonlar ve trendlerin yazılım endüstrisine etkilerini analiz edebilir. | 4,6,9,10 | 1,6, | ÖK - 5 : | Kullanıcı odaklı ürün ve yazılım tasarımı, kullanılabilirlik analizi ve markalaşma konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiler yazılım ürünlerinin tasarımı ve geliştirilmesinde kullanabilir. | 4,6,9,10 | 1,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders, tasarım ve inovasyon mühendisliği konularını kapsamaktadır. Yazılım geliştirme sürecinde tasarım ve inovasyon mühendisliğinin rolü, farklı aşamaları, kullanılan araçlar ve teknikler incelenmektedir. Ayrıca, ürün bakış açısı, Ar-Ge yaklaşımları, veri analitiği ve ürün geliştirme, proje yönetimi, çevik süreçler, prototipleme ve ürün geliştirme, teknolojik inovasyonlar ve trendler, markalaşma, kullanılabilirlik analizi, psikolojik faktörler, insan odaklı ürün ve yazılım tasarımı gibi konular ele alınmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tasarım ve İnovasyon Mühendisliğine Giriş
| | Hafta 2 | Teknolojik İnovasyonlar ve Trendler | | Hafta 3 | Ar-Ge Yaklaşımları | | Hafta 4 | Ürün Bakış Açısı | | Hafta 5 | Veri Analitiği ve Ürün Geliştirme | | Hafta 6 | Proje Yönetimi | | Hafta 7 | Çevik Süreçler | | Hafta 8 | Prototipleme ve Ürün Geliştirme | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kullanılabilirlik Analizi / Kullanıcı deneyimi | | Hafta 11 | Hafta 11 Markalaşma 2 | | Hafta 12 | Psikolojik Faktörler | | Hafta 13 | İnsan Odaklı Ürün ve Yazılım Tasarımı | | Hafta 14 | Proje sunumları | | Hafta 15 | Proje sunumları | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | "Design Thinking for the Digital Age: Solving Complex Problems with a Human-Centered Approach" ,Kim Goodwin | | 2 | Scrum: The Art of Doing Twice the Work in Half the Time? Jeff Sutherland and J.J. Sutherland. | | 3 | Design Thinking
A Guide to Creative Problem Solving for Everyone?, Andrew Pressman | | |
1 | "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses", Eric Ries | | 2 | The Innovator's Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail, Clayton M. Christensen | | 3 | Designing for People: An Introduction to Human Factors Engineering, John D Lee, Christopher D. Wickens, Yili Liu, Linda Ng Boyle | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 14 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Proje | 4 | 9 | 36 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 116 |
|