|
YZM3033 | Programlama Dili Kavramları | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Işılay BOZKURT | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Programlama dilleri paradigmalarının (emirsel, nesne-tabanlı, fonksiyonel ve mantıksal) icra modellerini, script dillerini, farklı katmanlarda dil yapılarını (kelimesel, sözdizimsel, içeriksel ve anlamsal) ve diğer önemli programlama dili konularını (tipler, çokbiçimlilik, aşırı yükleme, kapsamlar, aktivasyon kayıtları ve parametre geçişi) incelemek ve öğrenmekdir |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dil değerlendirme kriterleri ve temel programlama dillerinin gelişimini tanımlayabilir. | 3,7,8 | 1,3 | ÖK - 2 : | Programlama dilleri için gramer belirleyebilir | 3,7,8 | 1,3 | ÖK - 3 : | Çeşitli değişken tiplerini değerlendirebilir | 3,7,8 | 1,3 | ÖK - 4 : | Yapısal programlama tasarlayabilir ve uygulayabilir | 3,7,8 | 1,3 | ÖK - 5 : | Fonksiyonel programlama tekniklerini belirleyebilir ve uygulayabilir | 3,7,8 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Programlama dilleri değerlendirme ölçütleri, Dil tasarımı, Dil Paradigmaları, Program sözdizimi ve anlam bilimi, Dil sistemleri, İsim bağlam ve kapsamlar, Nesne yönelimli programlama dilleri ve özellikleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Programlama Dili Değerlendirme Ölçütleri, Dil Tasarımı | | Hafta 2 | Sözdizimi Tanımlama | | Hafta 3 | Özellik Gramerleri | | Hafta 4 | Anlam Tanımlama | | Hafta 5 | Sözcük ve Sözdizimi Analizi | | Hafta 6 | İsimler, Bağlamlar ve Kapsamlar | | Hafta 7 | Veri Tipleri | | Hafta 8 | İfadeler ve Atama Deyimleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | İfade Düzeyinde Kontrol Yapıları | | Hafta 11 | Alt Programlar | | Hafta 12 | Alt Programların Gerçekleştirimi | | Hafta 13 | Eş Zamanlılık | | Hafta 14 | Fonksiyonel Progrmlama Dilleri | | Hafta 15 | Mantıksal Programlama Dilleri | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Robert W. Sebesta, Concepts of Programming Languages, Pearson Education, 11th Edition, 2016. | | |
1 | John J. Mitchell, Concepts in Programming Languages,Cambridge University Press, 2003. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 101 |
|