|
YDI2001 | İngilizce Okuma ve Yazma | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Zeynep ŞAHİN TİMAR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin bölüm ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlamak, mesleğin ne olduğunu, ne kadar önemli olduğunu ve öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, bu konuda yazılmış kaynakları okuyarak okuduklarını bir topluluk huzurunda ifade edebilmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | 1,2,3 | ÖK - 2 : | branşta kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | 1,2,3 | ÖK - 3 : | bu alanda uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çeşitli makaleler yazabileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | 1,2,3 | ÖK - 4 : | başarılı bir meslek sahibi olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum halinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | 1,2,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bölümle ilgili okuma parçaları; dil bilgisi çalışmaları; kelime ve çeviri aktiviteleri; dinleme etkinlikleri; bölümle ilgili güncel konular hakkında münazaralar |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Zamanların tekrarı, internet tarihi | | Hafta 2 | Sağlık ve tıp, edilgen çatılar | | Hafta 3 | Sosyal meseleler (Boşanma eğilimleri ) | | Hafta 4 | Çevre sorunları, Kiplerin tekrarı | | Hafta 5 | Hukuk ve ceza, sıfat cümlelerinin tekrarı | | Hafta 6 | Dil ve Edebiyat, İsim Cümlelerinin tekrarı | | Hafta 7 | Uzay keşifleri, bağlaçlar | | Hafta 8 | Spor ve zindelik, zarf cümleleri | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | İnsanlar ve düşünce akımları, şart cümleleri | | Hafta 11 | Kültürler arası bakış açıları | | Hafta 12 | İş ve ekonomi | | Hafta 13 | Suyun geleceği | | Hafta 14 | Yasa dışı göç | | Hafta 15 | İnternet sahtekarlığı ve suçları | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Jordan R.R. 1990, Academic Writing Course, Nelson, EdinburghEvans Virginia, 2002, Successful Writing, Express Publishing, Liberty House, New Greenham Park, Newbury | | 2 | Brumby Paul and Sheila, 1985, A Reading Skills Course, Ankara Üniversitesi Basımevi, AnkaraMosback Gerald, Mosback Vivienne, 1988, Practical Faster Reading, Cambridge University Press, Cambridge | | |
1 | Öztürk Cesur, 2000, Fundamentals of English Grammar, Hacettepe Taş, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 50 |
|