|
YZM1003 | Programlamaya Giriş ve Algoritma | 3+1+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Selda ATALAR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı problemleri çözmek için algoritmalar geliştirmek, öğrencilere algoritma analizini öğretmek ve öğrencileri programlamanın temel kavramları ile tanıştırmaktır. Bu amaçla program yazmada kullanılan mekanizmalar tanıtılacaktır ve C programlama dilinde program tasarlanıp uygulamalar yapılacaktır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | program bloklarının yapısını anlayabilir ve bir problemi analiz edip program akış diyagramını kurabilir. | 2,3,4 | 1 | ÖK - 2 : | program döngülerinin çalışmasını ve karar kontrol döngü deyimlerini kavrayabilir. | 2,3,4 | 1 | ÖK - 3 : | tek ve çok boyutlu dizileri kullanabilir. | 2,3,4 | 1 | ÖK - 4 : | pointer kullanmanın üstünlüklerini anlayabilir. | 2,3,4 | 1 | ÖK - 5 : | fonksiyon kullanımının üstünlüklerini anlayabilir. | 2,3,4 | 1 | ÖK - 6 : | yapıları (structers) kullanabilir. | 2,3,4 | 1 | ÖK - 7 : | dosya işlemlerini gerçekleştirebilir. | 2,3,4 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Programlama dillerinin genel olarak sınıflandırılması. Algoritmalara Giriş. Akış diyagramları. Yalancı kodlar. C programlama ortamı. C program bloklarının yapısı. Değişkenler, veri tipleri. Aritmetiksel, ilişkisel ve mantıksal işlemler. Giriş / çıkış prosedürleri. Döngüler. Karar mekanizmaları. Fonksiyonlar. Diziler. Göstericiler. Yapılar. Dosyalar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Donanım ve Yazılım. Makine dili. Assembly dili. Yüksek seviyeli diller. C program geliştirme ortamı. | | Hafta 2 | Algoritma tasarımına giriş. | | Hafta 3 | Akış diyagramları. Yalancı kodlar. | | Hafta 4 | Basit bir C programının yapısı. Değişkenler, veri tipleri, operatörler. Değişkenlere değer atama | | Hafta 5 | Karar yapıları: if, if-else, switch, koşullu operator.
| | Hafta 6 | Döngüler: for, do-while, while. break ve continue deyimleri. | | Hafta 7 | Fonksiyon tanımları. Fonksiyon prototipleri. | | Hafta 8 | Fonksiyonların değer ve referansla çağrılması. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Dizilere giriş. Dizi tanımlamaları. | | Hafta 11 | Dizilerin fonksiyonlara geçilmesi. Çok boyutlu diziler. | | Hafta 12 | Yapılar (structers) | | Hafta 13 | Göstericilerin (pointers) tanımlanması ve başlatılması. Gösterici operatörleri. Fonksiyonlara adres ile parametre geçilmesi. Gösterici dizileri. | | Hafta 14 | Dosya Giriş/Çıkış işlemleri | | Hafta 15 | const deyimi. Ön işlemci direktifleri. Başlık dosyaları. | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Deitel P. , Deitel H. 2015; "C How to Program", No:8, Deitel | | |
1 | Çobanoğlu B. 2022, C/C++ Programlama , Kodlab Yayın Dağıtım | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 135 |
|