|
MTH2027 | Girişimciliğin Temelleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Celal ATALAR | Diğer Öğretim Üyesi | Berk Doğan ( TUSAŞ) | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencileri girişimciliğin temel kavramları ve süreçleriyle tanıştırmak.
İş fikri geliştirme ve iş modeli hazırlama becerilerini kazandırmak.
Başarılı girişimci örnekleri üzerinden ilham vermek.
Etik değerler ve sürdürülebilirlik konularına vurgu yapmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Girişimciliğin temel kavramlarını ve girişimcilerin ekonomi ve toplum üzerindeki rolünü anlar. | 5,6,9 | 1, | ÖK - 2 : | Başarılı girişimcilerin sahip olduğu zihniyet, tutum ve becerileri tanıyarak kendi girişimcilik yolculuğu için gerekli olan nitelikleri geliştirir. | 5,6,9 | 1, | ÖK - 3 : | Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileriyle bir iş fikrini oluşturabilir; bu fikri değerlendirme kriterleriyle analiz edebilir. | 5,6,9 | 1, | ÖK - 4 : | Bir iş planının temel bileşenlerini belirleyebilir ve işletme faaliyetlerini finansal projeksiyonlarla planlayabilir. | 5,6,9 | 1, | ÖK - 5 : | Pazar araştırması yapma ve hedef müşteri segmentlerini belirleme becerilerine sahip olur. | 5,6,9 | 1, | ÖK - 6 : | Etkili sunum tekniklerini kullanarak iş fikrini profesyonel bir şekilde ifade edebilir. | 5,6,9 | 1, | ÖK - 7 : | Girişimcilik ekosistemi içindeki farklı kaynakları ve destekleri tanır ve bu kaynakları nasıl kullanacaklarını bilir. | 5,6,9 | 1, | ÖK - 8 : | Girişimcilerin sosyal sorumlulukları ve sürdürülebilirlik konularına ilişkin bilinçli bir yaklaşım geliştirir. | 5,6,9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, öğrencilerin girişimcilik alanında temel bilgi ve becerileri edinmelerini hedefler. Dersin ana odak noktası, öğrencileri girişimcilik dünyasına hazırlamak ve onları girişimciliğin temel kavramları, süreçleri ve pratikleriyle tanıştırmaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders Tanıtımı, Girişimcilik ve İnovasyonun Temel Kavramları | | Hafta 2 | Türkiye Girişimcilik Ekosistemi | | Hafta 3 | Kurum İçi Girişimcilik ve Açık İnovasyon | | Hafta 4 | Sektörden Açık İnovasyon Uygulaması: HANGAR Kampüs İnovasyon Programı | | Hafta 5 | İş Fikrinden İş Modeline: İş Fikri Geliştirme, İş Modeli ve Gelir Kaynakları | | Hafta 6 | Girişimcilik Araç ve Metodolojileri: Yalın Girişim, Müşteri Empati Haritası ve Değer Önerisi Kanvası | | Hafta 7 | Girişimcilik Araç ve Metodolojileri: İş Modeli Kanvası | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Dönüşümün Öncüleri: Sosyal Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik | | Hafta 10 | İlham Veren Girişimcilik Hikayeleri | | Hafta 11 | Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları ve Ticarileştirme | | Hafta 12 | Etkili Yatırımcı Sunumu Teknikleri | | Hafta 13 | Grup Projesi Sunumları - 1 | | Hafta 14 | Grup Projesi Sunumları - 2 | | Hafta 15 | Grup Projesi Sunumları - 3 | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Ries, E. 2019; Yalın Startup, Maltepe Üniversitesi Kitapları, İstanbul | | |
1 | Bessant, J. R. and Tidd, J. 2011; Innovation and Entrepreneurship, Wiley, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 9 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|