|
YZM3022 | Eğitim Yazılımı Tasarımı | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özcan ÖZYURT | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Eğitim yazılımı kavramlarını bilir. | 3,8 | 1,6, | ÖK - 2 : | Eğitim yazılımı türlerini bilir. | 3,8 | 1,6, | ÖK - 3 : | Eğitim yazılımı geliştirme süreçlerini bilir. | 3,8 | 1,6, | ÖK - 4 : | Farklı platformlar için eğitim yazılımı tasarlayabilir. | 3,8 | 1,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, genel kavramlar | | Hafta 2 | Teknoloji destekli öğrenme, eğitim yazılımı, örnekler | | Hafta 3 | Eğitim yazılımı için genel kavramlar | | Hafta 4 | Eğitim yazılımı türleri | | Hafta 5 | Perspektiflerdeki farklılıkları anlamak | | Hafta 6 | Prototip örneklerinin incelenmesi | | Hafta 7 | Prototip örneklerinin incelenmesi | | Hafta 8 | Bilgisayar bilimleri ve teknoloji destekli öğrenme | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Eğitim yazılım mühendisliği | | Hafta 11 | Tasarım bağlamı karakterizasyonu | | Hafta 12 | Yazılım artifact karakterizasyonu | | Hafta 13 | Metodolojik kavramlar | | Hafta 14 | Geliştirilen uygulamaların sunumu | | Hafta 15 | Geliştirilen uygulamaların sunumu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Pierre Tchounikine (2011). Computer Science and Educational Software Design. A Resource for Multidisciplinary Work in Technology Enhanced Learning, Springer-Verlag Berlin Heidelberg | | |
1 | Kinshuk (2016). 2-Designing Adaptive and Personalized Learning Environments. Interdisciplinary Approaches to Educational Technolog. Routledge | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Proje | 15 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 3 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|