Türkçe | English
OF TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ / YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/ofyazilim
Tel: +90 0462 3778353
OFTF
OF TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ / YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

YZM3022Eğitim Yazılımı Tasarımı2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüYAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Özcan ÖZYURT
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Eğitim yazılımı kavramlarını bilir.3,81,6,
ÖK - 2 : Eğitim yazılımı türlerini bilir.3,81,6,
ÖK - 3 : Eğitim yazılımı geliştirme süreçlerini bilir. 3,81,6,
ÖK - 4 : Farklı platformlar için eğitim yazılımı tasarlayabilir.3,81,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş, genel kavramlar
 Hafta 2Teknoloji destekli öğrenme, eğitim yazılımı, örnekler
 Hafta 3Eğitim yazılımı için genel kavramlar
 Hafta 4Eğitim yazılımı türleri
 Hafta 5Perspektiflerdeki farklılıkları anlamak
 Hafta 6Prototip örneklerinin incelenmesi
 Hafta 7Prototip örneklerinin incelenmesi
 Hafta 8Bilgisayar bilimleri ve teknoloji destekli öğrenme
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Eğitim yazılım mühendisliği
 Hafta 11Tasarım bağlamı karakterizasyonu
 Hafta 12Yazılım artifact karakterizasyonu
 Hafta 13Metodolojik kavramlar
 Hafta 14Geliştirilen uygulamaların sunumu
 Hafta 15Geliştirilen uygulamaların sunumu
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Pierre Tchounikine (2011). Computer Science and Educational Software Design. A Resource for Multidisciplinary Work in Technology Enhanced Learning, Springer-Verlag Berlin Heidelberg
 
İlave Kaynak
1Kinshuk (2016). 2-Designing Adaptive and Personalized Learning Environments. Interdisciplinary Approaches to Educational Technolog. Routledge
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 30
Yıl içi çalışma 15 1 20
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 2 3 6
Arasınav 1 1 1
Proje 4 14 56
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 4 8
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü100