|
INS5310 | Trafik Mühendisliği | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Atakan AKSOY | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amaçları; öğrencilerin trafik akımıyla ilgili temel bilgilerinin pekiştirilmesi ve kentsel trafik planlama ve sinyalizasyon sistemleri konusunda bilgi sahibi olmalarının sağlanmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ulaştırmanın özelliklerini (insan ve taşıt özelliklerini) öğrenmiş olacaklardır. | 5,8 | 1 | ÖK - 2 : | trafik akımı özelliklerini tanımlayabileceklerdir. | 5,8 | 1 | ÖK - 3 : | hacim çalışmalarını, noktasal hız çalışmalarını, seyahat zamanı ve gecikme çalışmalarını yapabileceklerdir. | 3,5 | 1 | ÖK - 4 : | kavşakları analiz edebilecek, yol ve kavşak kapasitesi kavramlarını anlayabileceklerdir. | 3,5 | 1 | ÖK - 5 : | park çalışmalarını yapabileceklerdir. | 3,5 | 1 | ÖK - 6 : | trafik işaretleri, işaretlemeleri ve ışıklarını kullanabileceklerdir. | 3,5 | 1 | ÖK - 7 : | trafik sinyalizasyon kontrol sistemlerini tasarlayabileceklerdir. | 3,5 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş. Ulaştırma karakteristikleri. İnsan ve taşıt karakteristikleri. Trafik akım karakteristikleri. Trafik hacim etüdü ve karakteristikleri. Hız etütleri. Seyahat süreci ve gecikme karakteristikleri. Kavşaklar. Yol ve kavşak kapasiteleri. Kazalar ve güvenlik. Park etütleri. Trafik kontrol aygıtları. Trafik işaretleri. Trafik sinyalleri. Sinyalize kontrol sistemleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, ulaştırma karekteristikleri | | Hafta 2 | Insan ve taşıt karekteristikleri | | Hafta 3 | Trafik akım karekteristikleri | | Hafta 4 | Traffic hacim etüdü ve karekteristikleri | | Hafta 5 | Hız etütleri | | Hafta 6 | Seyahat süresi ve gecikme etüdü | | Hafta 7 | Kavşaklar | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Kavşaklar | | Hafta 10 | Yol ve kavşak kapasiteleri | | Hafta 11 | Kazalar ve güvenlik | | Hafta 12 | Park etüdleri | | Hafta 13 | Trafik kontrol aygıtları, trafik işaretleri | | Hafta 14 | Trafik sinyalleri | | Hafta 15 | Sinyalize kontrol sistemleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tunç, A. 2003; Trafik Mühendisliği, Asil Yayın Dağıtım, Ankara | | 2 | Hobs,F.D, B.D.Richardson, Traffic Engineering, Pergamon Press, London | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 05/10/2009 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 15 | 28/12/2009 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/01/2010 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 3 | 45 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 193 |
|