|
PEM2016 | Çevre Tasarım Proje - III | 3+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | PEM2007-Çevre Tasarım Proje - II dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hilal TURGUT | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Cengiz ACAR, Prof. Dr. Banu Çiçek KURDOĞLU, Prof. Dr. Habibe ACAR, Doç.Dr. Sema MUMCU, Doç.Dr. Müberra PULATKAN, Doç. Dr. Hilal TURGUT, Doç. Dr. Tuğba DÜZENLİ, Doç. Dr. Nilgün GÜNEROĞLU, Doç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ, Doç. Dr. Elif Merve ALPAK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kara ve suyun birleştiği hassas bir ekosisteme sahip göl kenarında bulunan çalışma alanında, restoran kullanıcıları ve diğer kullanıcıların rekreasyon ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamaları için ortak kullanım alanlarına yönelik oluşturulacak senaryolarla açık mekan etkinlikleri kurgulamak ve bu etkinlik alanlarına ilişkin mekan çözümlemeleri üretmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Alan ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir.
| 2,3 | 3,5,6, | ÖK - 2 : | Konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. | 2,3 | 3,5,6, | ÖK - 3 : | Tasarlamış oldukları alanın fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir. | 2,3 | 3,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Konu ile ilgili literatür çalışması. Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama. Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analizi. Tüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi. Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme. Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesi. Sonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çevre Tasarım Proje III için konu ve yer seçimi. Arazi maketi
| | Hafta 2 | Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması
| | Hafta 3 | Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi.
| | Hafta 4 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri.
| | Hafta 5 | Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri
| | Hafta 6 | Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi
| | Hafta 7 | Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi
| | Hafta 10 | Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi
| | Hafta 11 | Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama | | Hafta 12 | Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi.
| | Hafta 13 | Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme
| | Hafta 14 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi
| | Hafta 15 | Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler.
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall | | 2 | Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/2016 | | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 7 | 14 | 98 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 3 | 12 | Toplam Çalışma Yükü | | | 208 |
|