|
PEM2012 | Çocuk, Oyun ve Tasarım | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Habibe ACAR | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin çocuk, oyun ve çocuk oyun alanı tasarımı konularında bilgilendirmek ve açık alanlarda bütün çocukların ihtiyaç ve isteklerine uygun oyun mekanları tasarlamalarına yardımcı olmak, bu sayede çocuklar için daha yaşanılır çevreler oluşturmaya katkı sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Gelişim süreçleri içinde çocuğu daha iyi tanıyarak, çocuğun ihtiyaç ve istekleri konusunda bilgi sahibi olabilecek | 1,2,12 | | ÖK - 2 : | Çocuk için oyunun öneminin dolayısıyla açık alanlarda çocuklar için tasarlanacak oyun alanlarının öneminin farkında olabilecek | 1,2,12 | | ÖK - 3 : | Çocuk ve oyunla ilgili öğrendiği teorik bilgileri tasarımlarında kullanabilmeyi öğrenecek | 1,2,12 | | ÖK - 4 : | Açık alanlarda çocukların ihtiyaç ve isteklerine uygun oyun alanları tasarlayabilecek | 1,2,12 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders kapsamında çocuğun biyolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçleri ve bu süreçlerdeki beceri, ihtiyaç ve isteklerine değinilerek oyun kavramı üzerinde durulacaktır. Oyunun çocuk için önemi, çocukların açık alanlarda oyun oynamasının gerekliliği, bu alanlarda çocukların yapabilecekleri ve yapmak istedikleri etkinlikler dolayısıyla bir çocuk oyun alanında çocukların beklentilerine yönelik ipuçları verilecektir. Sonuçta açık alanlarda çocuklar için oyun alanı tasarlarken dikkat edilmesi gereken noktalar ve tasarım süreci hakkında bilgi verilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, çocuk gelişim modelleri
| | Hafta 2 | Çocuk için oyun kavramı ve gelişimi, oyun türlerinin sınıflandırılması ve oyunun önemi
| | Hafta 3 | Çocukların oyun oynadıkları yerler, oyun alanlarının sınıflandırılması
| | Hafta 4 | Çocukların doğal peyzaj alanları ve elemanları ile ilişkileri, doğal alanların çocuklar için önemi
| | Hafta 5 | Doğal alan ve elemanların oyun potansiyelleri
| | Hafta 6 | Çocuklar ve yetişkinlerin çevre algılarındaki farklılıklar, çocukların açık alanlarda görmekten hoşlandıkları özellikler, bitkisel materyaller
| | Hafta 7 | Etkinlik-mekan ilişkisi
| | Hafta 8 | Oyun alanı tasarım süreci. Çocuklar için oyun mekanı tasarlarken nelere dikkat etmek gerekir?
| | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Türkiye ve dünyadaki farklı konseptlerde tasarlanmış çocuk oyun alanlarından örnekler, karşılaştırmalar, tartışma
| | Hafta 11 | Öğrencilerin dünyadadaki en iyi konsept oyun alanlarına ilişkin sunumları
| | Hafta 12 | Öğrencilerin dünyadadaki en iyi konsept oyun alanlarına ilişkin sunumları
| | Hafta 13 | Öğrencilerin çevrelerinden belirleyecekleri oyun alanları ve bu alanlara ait önerilerine ilişkin sunumları
| | Hafta 14 | Öğrencilerin çevrelerinden belirleyecekleri oyun alanları ve bu alanlara ait önerilerine ilişkin sunumları
| | Hafta 15 | Dönem sonu sınavı
| | Hafta 16 | | | |
1 | Moore, R., C., Goltsman, S., M. ve Iacofano, D., S, 1997. Play for All Guidelines: Planning, Design and Management of Outdoor Play Settings for All Children, Second Edition (1992), Reprinted, Mig Communication | | |
1 | Moore, R., C., 2002. Plants for Play: A Plant Selection Guide for Children | | 2 | Tai, L., Taylor Haque, M., McLenlan, G.K., Knight, E.J., 2006. Designing Outdoor Environments for Children: Landscaping Schoolyards, Gardens and Playgrounds, McGRAW-HILL. | | 3 | Cristopher, S., Mark, B., 2006. Children and Their Environments: Learning, Using and Designing Spaces, Cambridge University Press. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Sunum | 11 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 6 | 12 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 59 |
|