|
PEM2000 | Bitki Tanıma ve Değerlendirme - II | 2+2+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Emrah YALÇINALP | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı dünya üzerinde yayılış gösteren kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilerin ve özellikle Türkiye'de doğal yayılış gösterenlerin dış görünüş olarak tanımalarını sağlamak, yetişebilecekleri ekolojik koşulları vererek ve peyzaj mimarlığı alanında hangi amaçlarla değerlendirilebileceğini öğretmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bitki dünyasında gövdeli bitkiler ve özellikle kapalı tohumlu bitkilerin yerini, diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler | 1,2,3,4,6,7,13 | 1,3 | ÖK - 2 : | flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal odunsuları bilme kabiliyetine sahip olacaklar | 2,3,4,6,7,13 | 1,3 | ÖK - 3 : | Türkiye'de ya da diğer ülkelerde karşılaştıkları kapalı tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, meyve, gövde kabuğu vb. Organlarına bakarak tanıyabilecekler | 1,2,3,4,6,7,13 | 1,3 | ÖK - 4 : | Türkiye'de ya da diğer ülkelerde hangi ekolojik şartlarda hangi kapalı tohumlu bitki kullanılabileceği becerisine sahip olacaktır. | 1,2,3,4,6,7,13 | 1,3 | ÖK - 5 : | kapalı tohumlu bitkilerin peyzaj mimarlığı çalışmalarında hangi estetik ve fonksiyonel kullanımları olduğunu öğrenmiş olacaklar | 1,2,3,4,6,7,13 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kapalı tohumlu bitkilerin familyalarına ve alt familyalarına göre cins, tür, kültivar, varyete, vd. alt birimlerinde yer alan bireylerin doğal yayılışları, genel dış görünüşleri, yaprak, çiçek, kabuk gibi peyzaj mimarlığında öneme sahip organlarının tanıtımı, yetişebileceği ekolojik koşullar ve özellikle yükseklik basamakları, peyzaj mimarlığında kullanım alanları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bitki dünyasında kapalı tohumlu bitkilerin yeri ve önemi, Türkiye'nin önemli doğal odunsu kapalı tohumlu bitkileri | | Hafta 2 | Berbericeae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 3 | Magnoliaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 4 | Ericaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 5 | Rosaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 6 | Hamaelidaceae ve Platanaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 7 | Ulmaceae, Casaurinacaea ve Myrtaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Moraceae, Juglandaceae ve Betulaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 10 | Fabaceae, Rhamnaceae ve Aquifoliaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 11 | Buxaceae, Sapindaceae, Hippocastaneceae, Simaroubaceae ve Apocynaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 12 | Oleceae, Arecaceae, Agaveceae ve Bignoniaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 13 | Salicaceae Familyasından Salix, Populus cinsleri ile Anacardiaceae Familyasından Pistacia, Rhus türlerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 14 | Fagaceae Familyasından Castanea, Fagus cinsleri ve Tiliacea Familyasından Tilia, Tamaricaceae Familyasından Tamarix'lerin tanıtımı ve değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Fagaceae Familyasından Quercus cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Anşin, R., Özkan, Z.C., 2006, Tohumlu Bitkiler, KTÜ Yayınları, 167, Trabzon | | 2 | Moore, D., White, J., 2002, The Illustrated Encyclopedia of Trees, Timber Pres, England | | |
1 | Warren, W., 1999, Botanica, Köneman | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 02/04/2010 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 10 | 15/04/2010 | 1 | 10 | Ödev | 15 | 27/05/2010 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/06/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 14 | 1 | 14 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 2 | 5 | 10 | Kısa sınav | .5 | 1 | .5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 130.5 |
|