Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/pem/index.htm
Tel: +90 0462 3774050
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM4025Esnek Tasarım ve Yer Üretimi2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Elif Merve ALPAK
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Birbirinden farklı ihtiyaçlara sahip kullanıcılara, birbirinden farklı etkinlikleri bir arada yapabilecek ya da farklı zamanlarda farklı etkinlik alanlarına dönüşebilen, daha konforlu ve özgür açık mekânlar oluşturulabilme beceresi kazandırmak bu dersin temel amacıdır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Esnek tasarımın oluşmasına katkı sağlayan tasarım boyutlarını öğreneceklerdir.1,12
ÖK - 2 : Öğrendikleri tasarım boyutları ile farklı kullanıcıların, farklı ihtiyaçlarına adapte olabilen esnek mekanlar tasarlayabileceklerdir. 1,12
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Açık Mekân Tasarımında Adaptasyon Ve Esneklik Kavramı, Kendin yap, Taktiksel uygulamalar, Stratejik uygulamalar, Spontane müdahaleler, Kişiselleştirme, Pop-up kentleşme uygulamalarının tasarım ile ilişkisi
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tasarım kavramı ve süreçleri
 Hafta 2Tasarımda görsel anlatım süreçlerinin irdelenmesi
 Hafta 3Kentsel tasarımda, tasarım süreçleri ve bunların açık mekan yaratma üzerindeki etkileri
 Hafta 4Esnek tasarım kavramı, tasarımda esnekliği oluşturan parametrelerin incelenmesi
 Hafta 5Kendin yap, Taktiksel uygulamalar, Stratejik uygulamalar, Spontane müdahaleler, Kişiselleştirme, Pop-up kentleşme hareketlerinin esnek tasarım ile ilişkisinin kurulması
 Hafta 6Mekan ve yer arasındaki farkların irdelenmesi
 Hafta 7Esnek tasarım ile üretilen açık mekanların, yere dönüşüm süreçlerinin belirlenmesi.
 Hafta 8Öğrencilerin, esnek tasarıma ilişkin araştırma önerilerini geliştirmeleri: esnek tasarımın kullanıcılara sağladığı olanaklara ilişkin tespitlerde bulunmaları ve bunu mekan tipolojileri üzerinden incelemeleri
 Hafta 9Arasınav-sunum
 Hafta 10Sunumların değerlendirilmesi
 Hafta 11Esnek tasarımın, kullanıcıya, kente olan katkılarının incelenmesi
 Hafta 12grup çalışmaları-esnek tasarım parametrelerine uygun bir açık mekan tasarımının yapılması, üretilen mekanın, kente ve kullanıcı çeşitliliğine bağlı olarak katkılarının belirlenmesi- ders saatinde değerlendirme ve tartışma
 Hafta 13grup çalışmaları-esnek tasarım parametrelerine uygun bir açık mekan tasarımının yapılması, üretilen mekanın, kente ve kullanıcı çeşitliliğine bağlı olarak katkılarının belirlenmesi-ders saatinde değerlendirme ve tartışma
 Hafta 14grup çalışmaları-esnek tasarım parametrelerine uygun bir açık mekan tasarımının yapılması, üretilen mekanın, kente ve kullanıcı çeşitliliğine bağlı olarak katkılarının belirlenmesi- ders saatinde değerlendirme ve tartışma
 Hafta 15öğrenci sunumları
 Hafta 16Final ödevi -öğrenci sunumları
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Yıl içi çalışma 9 50
Sunum 16 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 4 6 24
Arasınav için hazırlık 7 1 7
Arasınav 1 1 1
Proje 4 6 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 1 1
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü86