|
PEM4025 | Esnek Tasarım ve Yer Üretimi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Elif Merve ALPAK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Birbirinden farklı ihtiyaçlara sahip kullanıcılara, birbirinden farklı etkinlikleri bir arada yapabilecek ya da farklı zamanlarda farklı etkinlik alanlarına dönüşebilen, daha konforlu ve özgür açık mekânlar oluşturulabilme beceresi kazandırmak bu dersin temel amacıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Esnek tasarımın oluşmasına katkı sağlayan tasarım boyutlarını öğreneceklerdir. | 1,12 | | ÖK - 2 : | Öğrendikleri tasarım boyutları ile farklı kullanıcıların, farklı ihtiyaçlarına adapte olabilen esnek mekanlar tasarlayabileceklerdir. | 1,12 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Açık Mekân Tasarımında Adaptasyon Ve Esneklik Kavramı, Kendin yap, Taktiksel uygulamalar, Stratejik uygulamalar, Spontane müdahaleler, Kişiselleştirme, Pop-up kentleşme uygulamalarının tasarım ile ilişkisi
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tasarım kavramı ve süreçleri | | Hafta 2 | Tasarımda görsel anlatım süreçlerinin irdelenmesi | | Hafta 3 | Kentsel tasarımda, tasarım süreçleri ve bunların açık mekan yaratma üzerindeki etkileri | | Hafta 4 | Esnek tasarım kavramı, tasarımda esnekliği oluşturan parametrelerin incelenmesi | | Hafta 5 | Kendin yap, Taktiksel uygulamalar, Stratejik uygulamalar, Spontane müdahaleler, Kişiselleştirme, Pop-up kentleşme hareketlerinin esnek tasarım ile ilişkisinin kurulması | | Hafta 6 | Mekan ve yer arasındaki farkların irdelenmesi | | Hafta 7 | Esnek tasarım ile üretilen açık mekanların, yere dönüşüm süreçlerinin belirlenmesi. | | Hafta 8 | Öğrencilerin, esnek tasarıma ilişkin araştırma önerilerini geliştirmeleri: esnek tasarımın kullanıcılara sağladığı olanaklara ilişkin tespitlerde bulunmaları ve bunu mekan tipolojileri üzerinden incelemeleri | | Hafta 9 | Arasınav-sunum | | Hafta 10 | Sunumların değerlendirilmesi | | Hafta 11 | Esnek tasarımın, kullanıcıya, kente olan katkılarının incelenmesi | | Hafta 12 | grup çalışmaları-esnek tasarım parametrelerine uygun bir açık mekan tasarımının yapılması, üretilen mekanın, kente ve kullanıcı çeşitliliğine bağlı olarak katkılarının belirlenmesi- ders saatinde değerlendirme ve tartışma | | Hafta 13 | grup çalışmaları-esnek tasarım parametrelerine uygun bir açık mekan tasarımının yapılması, üretilen mekanın, kente ve kullanıcı çeşitliliğine bağlı olarak katkılarının belirlenmesi-ders saatinde değerlendirme ve tartışma | | Hafta 14 | grup çalışmaları-esnek tasarım parametrelerine uygun bir açık mekan tasarımının yapılması, üretilen mekanın, kente ve kullanıcı çeşitliliğine bağlı olarak katkılarının belirlenmesi- ders saatinde değerlendirme ve tartışma | | Hafta 15 | öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Final ödevi -öğrenci sunumları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 9 | | | 50 | Sunum | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 6 | 24 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 4 | 6 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 86 |
|