Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/pem/index.htm
Tel: +90 0462 3774050
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM1002Çevre Tasarım Proje - I3+4+0AKTS:11
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
Ön KoşulPEM1001-Temel Tasar ve Proje dersini geçmiş olmalı
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Banu Çiçek KURDOĞLU, Prof. Dr. Habibe ACAR, Doç. Dr. Nilgün GÜNEROĞLU, Doç. Dr. Elif BAYRAMOĞLU, Doç. Dr. Serap YILMAZ, Doç. Dr. Sema MUMCU, Doç. Dr. Emrah YALÇINALP, Dr. Öğr. Üyesi Aysel YAVUZ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
The course aims to provide the students with a general knowledge on types of human needs and requirements, types of user activities and activity equipment at outdoor spaces, and to help them to use their knowledge to design (create) land forms for different human activit
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : bir tasarım kavramı ve kullanıcı etkinliklerine bağlı olarak bir alanın plastiğini değiştirip tasarlayabileceklerdir.2,34
ÖK - 2 : belirli bir dış mekan etkinliği için insan gereksinimlerinin neler olduğunu tanımlayıp, bu bilgiye dayalı olarak etkinlik alanları ve donatılarını tasarlayabileceklerdir.2,34
ÖK - 3 : çok amaçlı açık mekanlar tasarlayabileceklerdir.2,35
ÖK - 4 : mevcut olmayan bir alan plastiğini fonksiyonlarına bağlı olarak kurgulayıp, geliştirebileceklerdir.2,35
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Basic user (human) needs and requirements, Types of user activities and activity equipments at outdoor spaces, Physical and psychological measurement depending on human and his activities, Scale and form in space organization Concept?form relations, Implementing expression and representation in three dimensional way, Working on models while deciding the form and scale of spatial organization.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Proje 1 için konu ve yer seçimi. Arazi maketi
 Hafta 2Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması
 Hafta 3Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi.
 Hafta 4Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri.
 Hafta 5Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri
 Hafta 6Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi
 Hafta 7Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi
 Hafta 8Ara jüri değerlendirmesi Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi
 Hafta 9Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi
 Hafta 10Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi
 Hafta 11Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama
 Hafta 12Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi.
 Hafta 13Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme
 Hafta 14Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi
 Hafta 15Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Dee, C. 2001; Form and Fabric in Landscape Architecture: A Visual Introduction, Spon Pres
2Ferrater, B., Ferrater, C., 2006, Synchronizing Geometry: Landscape, Architecture and Construction / Ideographic Resources, Actar.
3Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley.
 
İlave Kaynak
1Gaventa, S., 2006, New Public Spaces, Miller's Buying Guides.
2Hannebaum, L. G., 2001, Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall.
3Reed, P., Corner, J., Latz, P., Schwartz, M., 2005, Groundswell: Constructing the Contemporary Landscape, The Museum of Modern Art, New York; New title edition.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Dönem sonu sınavı 16 07/01/2022 225 100
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 7 14 98
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 0 0 0
Arasınav 0 0 0
Uygulama 3 13 39
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 7 2 14
Dönem sonu sınavı 0 0 0
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü207