|
PEM1000 | Mimari Tasarım ve Proje | 2+1+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nilgün GÜNEROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | YRD. DOÇ. DR. Serap YILMAZ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | HedeflerÖğrencilere bir konutun iç etkinlik düzeninin ve fonksiyonlarına gore farklı binaların temel çevre tasarım yaklaşımlarının öğretilmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bir yapının özelliklede konutun iç ve dış işlevlerinin türleri ve ilişkilerini tanımlayıp analiz edebilecekler. ve buna bağlı olarak dış çevrede yapılacak etkinlik türlerini değerlendirebileceklerdir | 1,2 | 4 | ÖK - 2 : | çevresiyle birlikte bir konutu sirkülasyon sistemleri ve girişini de içerecek şekilde tasarlayabileceklerdir. | 1,2 | 4 | ÖK - 3 : | içinde yaşayabileceği kendi konutunu, doğadaki formlardan öykünerek tasarlayabileceklerdir. | 1,2 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bir ailenin konut içindeki etkinlikleri. Ev, çevre ve bahçe. Tek konut, toplu konut, tatil köyü, okul, üniversite kampüsü, alışveriş merkezi, endüstri binaları, havaalanı, yönetim binaları ve işlev şemaları. Binaların iç mekan fonksiyonlarına bağlı olarak çevre tasarımındaki temel tasar yakl |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Peyzaj mimarlığı, amaç ve araç bağlamında diğer disiplinlerle olan ilişkiler | | Hafta 2 | Mimari tasarım dersinin içeriği ve amacı, farklı fonksiyon kavramı, farklı fonksiyonlardaki binalar ve çevreleri. | | Hafta 3 | İmar planı, mevcut hali hazır planlar, ada, parsel, konut kavramları. Öğrencilerin kendi konutlarını 1/100 ölçekte çizmesi. | | Hafta 4 | İmar planlarındaki yapılaşma biçimleri. Binaların projelendirilmesi. Öğrencilerin kendi konutlarında istenmeyen noktaları düzeltmeleri. | | Hafta 5 | Bina yaptırma biçimleri, konutta fonksiyon şeması, öğrencilerin sınırlandırma olmadan kendi konutlarını biçimlendirmeye başlamaları. Konut çevre ilişkisinin kurulması, konuta bir ad verilmesi. | | Hafta 6 | Konutların kent dokusunda yan yana gelme biçimleri, konut dış mekan ilişkisi ve çevre tasarımında dikkate alınması gereken ilişkiler, öğrenci konutu | | Hafta 7 | Konut dış mekan ilişkisi ve konut içi mekan oluşumu ve donatıları, öğrenci konutu | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Farklı fonksiyonlardaki binalar ve çevre tasarımında etkin olan faktörler. Toplu konutlar ve tatil köyleri. Öğrenci konutu | | Hafta 10 | Oteller, moteller ve çevresi. Öğrenci konutu | | Hafta 11 | Eğitim yapıları, anaokulu-temel eğitim okulları ve çevresi. Öğrenci konutu. | | Hafta 12 | Üniversite kampüsleri ve çevre planlama kriterleri. Öğrenci konutu. | | Hafta 13 | Üst yönetim ve hizmet yapıları, belediye valilik ve çevresi. Öğrenci konutu | | Hafta 14 | Sağlık yapıları, sağlık ocağı, hastane ve çeşitleri ve çevresi. Öğrenci konutu | | Hafta 15 | Öğrenci konutu, son eleştiri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ferrater, B., Ferrater, C., 2006, Synchronizing Geometry: Landscape, Architecture and Construction / Ideographic Resources, Actar. | | 2 | Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley. | | 3 | Reed, P., Corner, J., Latz, P., Schwartz, M., 2005, Groundswell: Constructing The Contemporary Landscape, The Museum of Modern Art, New York; New title edition. | | |
1 | Hannebaum, L. G., 2001, Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 30/03/2010 | 3 | 30 | Uygulama | 3 5 10 12 | 24/02/2010 10/03/2010 14/04/2010 28/04/2010 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/05/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 4 | 12 | Arasınav | 4 | 1 | 4 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 3 | 15 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|