|
YDB1004 | İngilizce - II | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Kazım BABACAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Günlük hayatta kullanılan cümle kalıplarını ifade edebileceklerdir.
| 7,12 | 1,3 | ÖK - 2 : | Okuma parçalarını anlayabilecekler ve metin sorularını cevaplandırabileceklerdir. | 7,12 | 1,3 | ÖK - 3 : | Günlük hayatta karşılaşabilecekleri problemlerle ilgili cümleler kurabileceklerdir. | 7,12 | 1,3 | ÖK - 4 : | Doğru cümle kalıplarını kullanarak mektup, dilekçe vs. yazabileceklerdir. | 7,12 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri, akademik tartışma ve yazma. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitim ve Hayat; Tanımlama, bağlam ipuçlarını kullanma, son ek -wide | | Hafta 2 | Şehir Hayatı; Keşif, bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir tespit etme | | Hafta 3 | İş ve finans; eş anlamlı kelime ve kelime öbekleri, zıt anlamlılar | | Hafta 4 | İş ve meslekler; sıfat ve isim ifadeleri; sıfat görevinde kullanılan fiilimsiler | | Hafta 5 | Dünya üzerindeki hayat tarzları; sözlük çalışması, deyimsel ifadeleri anlama | | Hafta 6 | Küresel Bağlantılar; kompozisyon planı çıkarma, şahsi fikirlerle yorum yapma | | Hafta 7 | Dil ve İletişim;teorileri gerçeklerden ayırma, kelime türü sınıflandırması | | Hafta 8 | Tatlar ve tercihler; okuma hızını arttırma, okuma içeriğini tahmin etme | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme | | Hafta 11 | İlaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taramsı yapma, bağlamdan anlam çıkarma | | Hafta 12 | Medya; bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir cümlesi yazma | | Hafta 13 | Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detayları bulma | | Hafta 14 | Dil ve öğrenme; yazı analizi, fiilleri bulma | | Hafta 15 | Cinsiyet; bağlam ve yapısal ipuçlarını kullanma, anafikri kendi cümleleri ile yorumlama | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Soars, Liz & John , Hancock, Paul.2019; Headway Elementary, Oxford University Press, England. | | |
1 | Malarcher C., Janzen A. 2004; Reading for the Real World 1-2, Great Britain | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/04/2024 | 0.5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/06/2024 | 0.5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 63 |
|