|
YDI2001 | İngilizce Okuma ve Yazma | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Burcu SAVAŞKAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders günlük hayatta karşılabilen sorunların ingilizce olarak tanımlanması ve bunlara alternatif cevapların oluşturulmasının öğrenciler tarafından yapılmasını amaçlanmaktadır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Günlük hayatlarında ingilizceyi başlangıç seiyesinde kullanabilecek seviyede öğrenecekler. | 9,10 | 1,2,3, | ÖK - 2 : | İngilizce kelime bilgileri artacaktır. | 6,7 | 1,2,3, | ÖK - 3 : | İngilizce okuma ve okuduklarını anlama becerileri gelişecektir. | 6,7 | 1,2,3, | ÖK - 4 : | Kendileri ve/veya yakın çevreleri hakkında bilgi veren email, kartpostal ve günlük aktivitelerle ilgili paragraflar gibi kısa metinler yazabilecekler. | 6,7 | 1,2,3, | ÖK - 5 : | Yavaş ve net konuşmalarda tanıdık kelimeleri, kendileri, aileleri ve yakın çevreleriyle ilgili temel ifadeleri ve diyalogları takip edebileceklerdir. | 6,7 | 1,2,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İngiliz dili eğitimi alanından seçilen güncel çalısmaları irdeleyerek özetleyebilme ve/veya raporlayabilme; çalışmaları kendi çerçevesinden inceleyebilme ve bilginin yerelleştirilmesi; aynı konuda farklı görüşleri savunan metinleri karşılaştırma ve bunları sentezleyerek kendi özgün metinlerini üretebilme. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dilin Tanımlanması ve Problemin Ortaya Konulması - Dibilgisi Kavramına İlişkin Yanlış Algıların Tanımlanması ve Bunlara Karşı Geliştirilen Savların İncelenmesi | | Hafta 2 | Dilin Dinamikleri: "Grammaring" Kavramının Tanıtılması | | Hafta 3 | Dilin Üç Boyutu - Dilbilgisi Kullanımında Bireysellik | | Hafta 4 | Söylem Bağlamında Dilbilgisi - Geri Bildirim - Dilbilgisi Öğretimine İlişkin Kuram ve Yaklaşımlar | | Hafta 5 | Söylem Bağlamında Dilbilgisi - Geri Bildirim - Dilbilgisi Öğretimine İlişkin Kuram ve Yaklaşımlar | | Hafta 6 | Okuma Nedir? - Metin ve Söylem - Yabancı Dil Sınıfında Okumaya Yaklaşım | | Hafta 7 | Okuma Nedir? - Metin ve Söylem - Yabancı Dil Sınıfında Okumaya Yaklaşım | | Hafta 8 | Etkili Okuma - Kelime Anlama Becerileri - Temel Anlam için Okuma - Bağlamı Anlama | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Kapsamlı Okuma - Yakın Okuma | | Hafta 11 | Kapsamlı Okuma - Yakın Okuma | | Hafta 12 | Etkili Okuma - Kelime Anlama Becerileri - Temel Anlam için Okuma - Bağlamı Anlama | | Hafta 13 | Okuma Becerileri Dersinin Planlanması - Metin Seçimi- Soru Sorma | | Hafta 14 | Okuma Becerileri Dersinin Planlanması - Metin Seçimi- Soru Sorma | | Hafta 15 | Okuma Becerileri Dersinin Planlanması - Metin Seçimi- Soru Sorma | | Hafta 16 | FINAL SINAVI | | |
1 | Reading and Writing Target I | | |
1 | Delaney, D., et.at. (2003). Fields of Vision. vol. 1 ? 2. Longman. | | 2 | Perrine, L. (1964). Literature. vol. 1 ? 2 ? 3. Southern Methodist U.P. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sözlü sınav | 10 | 29/11/2023 | 2 saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | 25/01/2024 | 2 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 12 | 24 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 2 | 2 | 4 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 10 | 30 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 98 |
|