|
ORM3007 | Hasılat Bilgisi | 2+1+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nuray MISIR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Tek ağaç ve meşceredeki temel büyüme yasaları ile büyüme ve artım üzerinde etkili olan faktörlerin ölçüm tekniklerinin kavranılmasını sağlamak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Artım ve büyüme kavramlarını tanımlayıp sınıflandırabilirler | 1,2,3,5 | | ÖK - 2 : | Meşcere elamanlarına büyüme öğeleri gözüyle bakabilip meşcere yapısını anlayabilirler | 1,2,3,5 | | ÖK - 3 : | Meşcere verim gücünü belirleyebilir ve sınıflandırabilirler | 1,2,3,5 | | ÖK - 4 : | Eşityaşlı ve değişikyaşlı kuruluşların verim güçlerinin belirlenmesindeki farklılığın farkına varabilecekler | 1,2,3,5 | | ÖK - 5 : | Tek ağaç ve meşcere bazındaki büyümeyi görsel olarak basitçe modelleyebilecekler | 1,2,3,5 | | ÖK - 6 : | Orman ekosistem biyokütlesini tanımlayabilir, açıklayabilir, ölçebilir ve en uygun tahmin yöntemini geliştirebilir | 1,2,3,5 | | ÖK - 7 : | Ormanlardan optimal şekilde yararlanmayı sağlayacak veri tabanını oluşturabilirler | 1,2,3,5 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Artım ve Büyüme Kavramları, Artımın sınıflandırılması | | Hafta 2 | Meşcere sıklığı, ölçütleri ve ölçülebilirliği | | Hafta 3 | Reineke (1933)Meşcere Sıklık Endeksi | | Hafta 4 | Curtis ve diğ. (1981), Chisman ve Schumacher (1940) ve Drew ve Flewelling (1977)Meşcere Sıklık Endeksleri | | Hafta 5 | Yetişme Ortamı Kavramı, Yetişme Ortamı Verim Gücü Kavramı, Meşcere Verim Belirleme yöntemleri | | Hafta 6 | Eşityaşlı Kuruluşların Verim Gücünün Belirlenmesi, Anamorfik Yöntem | | Hafta 7 | Tek Ağaçlarda Artım ve Büyümenin Belirlenmesi (Gövde Analizi Uygulaması) | | Hafta 8 | Gövde Analizi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Polimorfik Yöntem, Kombine Yöntem,Değişikyaşlı Kuruluşların Verim Gücünün Belirlenmesi, Flury'nin Çap sınıfları yöntemi, Mittscherlich'in Çap-Çap artımına dayanan yöntem, Baskıdan sonraki yaş-boy İlişkisine Dayanan Yöntem | | Hafta 11 | Meşcerede artım ve büyümenin doğal kanunları | | Hafta 12 | Normal Hasılat tablosunun düzenlenmesi | | Hafta 13 | Normal Hasılat tablosunun düzenlenmesi | | Hafta 14 | Tek aağaç ve Meşcerede Biyokütle Tahmini | | Hafta 15 | Eksiklerin tamamlanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Günel, A.1981; Orman Hasılat Bilgisi,İ.Ü. Yayınları, No 3125, İstanbul | | |
1 | Kalıpsız, A. 1988; Orman Hasılat Bilgisi, İ.Ü. Yayınları, No 3516, İstanbul | | 2 | Fırat, F. 1972; Orman Hasılat Bilgisi, İ.Ü. Yayınları, No 1642, İstanbul | | 3 | Vanclay, J.K. 1994; Modelling Forest Growth and Yield, CAB International, UK | | 4 | Pretzcsh, H. 2009; Forest dynamics. form Measurement to model, Springer, ISBN 978-3-540-88306-7, Berlin | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2021 | 2 | 50 | Uygulama | 7 8 11 12 13 | 2021 | 3 3 3 3 3 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 10 | 20 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 5 | 15 | Laboratuar çalışması | 3 | 2 | 6 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Uygulama | 3 | 5 | 15 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Proje | 2 | 5 | 10 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 125.5 |
|