|
TRH2038 | Genel Türk Tarihi Semineri | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ALTUNBAY | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. M. Melis Savaş | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Genel Türk Tarihi kapsamında meydana gelen olayların sebep sonuç ilişkisi içinde incelenerek öğrenciler tarafından özümsenmesini sağlamak, Genel Türk Tarihi ile ilgili öğrencileri bilimsel çalışmalara hazırlamak: seçilen bir konuda bilgi ve veri toplama, toplanılan bilgi ve verileri değerlendirebilme ve sunum hazırlayıp sınıf içerisinde dinleyiciler huzurunda sunabilme yetisi kazandırmak, |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak | 1,5 | 3,5, | ÖK - 2 : | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | 9,10 | 3,5, | ÖK - 3 : | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek | 3,6 | 3,5, | ÖK - 4 : | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | 10 | 3,5, | ÖK - 5 : | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | 2,3 | 3,5, | ÖK - 6 : | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve alana yönelik bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli araç ve yöntemleri bilmek | 10 | 3,5, | ÖK - 7 : | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | 1,3 | 3,5, | ÖK - 8 : | Alana yönelik bilimsel yeterlilik sağlayarak öğrencinin yeni perspektif ve bakışlar geliştirmesini sağlamak | 6,7,9,10 | 3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İç Asya dahilinde Büyük Hun İmparatorluğu dönemi öncesi kültür dönemlerinden başlayarak Büyük Hun İmparatorluğu, Avrupa Hun İmparatorluğu, Ak Hun Devleti, Kök-Türk Kağanlığı, Hazar Devleti, Uygur Kağanlığı, Bulgarlar, Kırgızlar, Peçenekler, Oğuzlar, Kıpçaklar, Karahanlı Devleti, Gazneliler, Harezmşahlar, Cengiz İmparatorluğu ve Hanlıklar dönemine dair tarihi olaylar, bu olayların geçtiği yerler, bu olaylarda ön plana çıkan tarihi şahsiyetler, söz konusu devletlerin kültürel yapıları, siyasi ve askeri teşkilatlanmaları, sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik özellikleri bu seminer çalışmasının konularını oluşturmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genel Türk tarihinin konuları, kapsamı ve sınırları | | Hafta 2 | İslam öncesi dönemde Türk tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları | | Hafta 3 | İslam döneminde Türk tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları | | Hafta 4 | Genel Türk Tarihi Terminolojisi: Kaynakların kullanımı | | Hafta 5 | Genel Türk Tarihi kaynaklarına erişim ve veri tabanlarının kullanımı | | Hafta 6 | Genel Türk Tarihi Metodolojisi: Bilimsel çalışmaların belirlenmesi ve sınırlandırılması | | Hafta 7 | Genel Türk Tarihi Metodolojisi: Dipnot ve kaynakça kullanımı | | Hafta 8 | Genel Türk Tarihi Metodolojisi: Bilimsel çalışmaların bölümlerinin oluşturulması | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Hazırlanan çalışmaların tartışılması | | Hafta 11 | Hazırlanan çalışmaların sunumu | | Hafta 12 | Hazırlanan çalışmaların sunumu | | Hafta 13 | Hazırlanan çalışmaların sunumu | | Hafta 14 | Hazırlanan çalışmaların sunumu | | Hafta 15 | Hazırlanan çalışmaların sunumu | | Hafta 16 | Final haftası ödev teslimi | | |
1 | Onat, Ayşe., Orsoy, Sema., Ercilasun, Konuralp. 2015; Han Hanedanı Tarihi Hsiung-nu(Hun) Monografisi, Türk Tarih Kurumu, Ankara. | | 2 | Onat, Ayşe. 2012; Han Hanedanı Tarihinde Batı Bölgeleri, Türk Tarih Kurumu, Ankara. | | 3 | Togan, İsenbike., Kara, Gülnar., Baysal, Cahide. 2017; Eski Tang Tarihi(Chiu T'ang-shu), Türk Tarih Kurumu, Ankara. | | 4 | Temir, Ahmet. 2016; Moğolların Gizli Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara. | | 5 | Cüveyni, Alaaddin Ata Melik. 2022; Tarih-i Cihan Güşa, (Çev. Mürsel Öztürk), Türk Tarih Kurumu, Ankara. | | 6 | Nizamü'l-Mülk. 2016; Siyaset-name, (Haz. Mehmet Altay Köymen), Türk Tarih Kurumu, Ankara. | | 7 | Polo, Marco. 2019; Dünyanın Hikaye Edilişi Harikalar Kitabı, Ötüken Neşriyat, İstanbul. | | |
1 | Togan, Zeki Velidi. 2019; Umumi Türk Tarihine Giriş, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. | | 2 | Çandarlıoğlu, Gülçin. 2003; Tarih Metodu(araştırma-yazma), Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, İstanbul. | | 3 | Togan, Zeki Velidi. 1985; Tarihte Usul, Enderun Yayınlar, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sunum | 15 | 25.05.2024 | 1 | 30 | Ödev | 16 | 03.06.2024 | 1 | 70 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 13 | 26 | Ödev | 3 | 12 | 36 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|