|
TRH2036 | Ortaçağ Tarihi Semineri | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Banu ÇETİN ÜNAL | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr Üyesi Sabahattin Usta | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Orta Çağ tarihiyle ilgili bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli olan bilimsel donanıma sahip olmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler tarihsel araştırma yöntemlerini öğrenebilecekler
| 1,3 | 3,5, | ÖK - 2 : | Öğrenciler Orta Çağ Tarihi alanıyla ilgili yapacakları bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşma yöntemlerini öğrenecekler | 1,3 | 3,5, | ÖK - 3 : | öğrenciler yazım teknikleri hakkında teorik bilgi ve deneyim sahibi olabilecekler
| 1,3,11,14 | 3,5, | ÖK - 4 : | öğrenciler sunum teknikleri ve becerilerini geliştirebilecekler | 2,4,13 | 3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tarih yazımında Orta Çağ dönemine ilişkin tarihsel olaylar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanımı ve haftalık planların anlatılması | | Hafta 2 | Tarihsel araştırma hakkında tartışma
| | Hafta 3 | Ortaçağ Tarihi kaynaklarına erişim ve veri tabanlarının kullanımı hakkında bilgi
| | Hafta 4 | Dipnot ve kaynakça kullanımı hakkında bilgi
| | Hafta 5 | Bilimsel çalışmaların bölümlerinin oluşturulması
| | Hafta 6 |
Seminer konularının belirlenmesi
| | Hafta 7 | Araştırma İzni
| | Hafta 8 | Araştırma İzni
| | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | seminer konularının sunumu
| | Hafta 11 | seminer konularının sunumu
| | Hafta 12 | seminer konularının sunumu
| | Hafta 13 | seminer konularının sunumu
| | Hafta 14 | seminer konularının sunumu
| | Hafta 15 | seminer konularının sunumu
| | Hafta 16 | Ödev Teslimi
| | |
1 | Eco, Umberto, Tez Nasıl Yazılır?, (Çev. Betül Parlak), Can Yayınları, İstanbul 2019.
| | 2 | Car, Edward Hallet, Tarih Nedir?, (Çev. Misket Gizem Gürtük), İletişim Yayınları, İstanbul 2018.
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16.04.2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06.06.2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 10 | 4 | 40 | Diğer 1 | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|