|
BIY3020 | Hayvan Embriyolojisi | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nurhayat ÖZDEMİR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Omurgalı ve omurgasız hayvanların embriyolojik gelişimi hakkında bilgi vermektir.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Farklı hayvan gruplarındaki ve insanlardaki embriyolojik gelişim kademelerini listeler ve .embriyolojik gelişmeyi karşılaştırabilir. | 1,2,3,5 | 1, | ÖK - 2 : | Gelişim sırasında gerçekleşen olaylar hakkında bilgi sahibi olur ve embriyoloji bilimindeki son gelişmeleri tanır. | 1,2,3,5 | 1, | ÖK - 3 : | Gelişim biyolojisinin temel kavramlarının daha ileri derecede anlayabilmek için bağımsız olarak araştırabilir. | 1,2,3,5 | 1, | ÖK - 4 : | Dişi ve erkek cinsiyet hücrelerinin gelişimini açıklayabilir. | 1,2,3,5 | 1, | ÖK - 5 : | Hayvan türlerinin yumurta yapılarının farklılıkları ve bölünme şekillerini bilir. | 1,2,3,5 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Canlılarda üreme, erkek üreme sistemi, dişi üreme sistemi, döllenme, Segmentasyon ve Çeşitleri, infertilite, ekstra embriyonik yapılar, Organogenezis, , Amfiyoksusta gelişim, bal arılarında gelişim, Amfibilerde gelişim, Balıklarda Gelişim, kuşlarda Gelişim, Memelilerde Gelişim.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Embriyolojiye giriş, Tanımlayıcı terimler | | Hafta 2 | CANLILARDA ÜREME | | Hafta 3 | ERKEK ÜREME SİSTEMİ | | Hafta 4 | DİŞİ ÜREME SİSTEMİ | | Hafta 5 | CANLILARDA DÖLLENME | | Hafta 6 | segmentasyon | | Hafta 7 | Ekstraembriyonik yapılar, infertilite
(Sektör temsilcisi kadın doğum uzmanının katılımı ile) | | Hafta 8 | Organogenezis | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Resmi tatil (23 nisan milli egemenlik ve çocuk bayramı)
| | Hafta 11 | AMFİYOKSUSTE GELİŞİM | | Hafta 12 | BAL ARILARINDA GELİŞİM | | Hafta 13 | AMFİBİLERDE GELİŞİM | | Hafta 14 | BALIKLARDA GELİŞİM
| | Hafta 15 | KUŞLARDA GELİŞİM | | Hafta 16 | MEMELİLERDE GELİŞİM | | |
1 | Ünal, Güler:. 2022: Hayvan Embriyolojisi, Nobel akademik yayıncılık | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17.04.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12.06.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4.5 | 8 | 36 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|