|
BIY4014 | Çevre Etki Değerlendirme | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Turan ÖZDEMİR | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | 5 Gün staj | | Dersin Amacı: | Bilimsel ve Mesleki Etik ilkelere uygun olarak ÇED araştırma ve raporlarının hazırlanması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çevreyle ilgili kavramları yorumlayabilecek | 4,9,11,12 | 1, | ÖK - 2 : | Çevreyle ilgili kanunları öğrenebilecek | 4,9,11,12 | 1, | ÖK - 3 : | Çevreyle ilgili yeni teknikleri uygulayabilecek | 4,9,11,12 | 1, | ÖK - 4 : | Çed raporu hazırlayabilecek | 4,9,11,12 | 1, | ÖK - 5 : | Bilimsel, mesleki etik ve kamu etiği ilkelerini uygulayabilmeli | 4,9,11,12 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çevresel etki ve değerlendirmenin önemi. Çevresel değerlendirme ve etki değerlendirme teknikleri, çevredeki değişimlerin etkisini tahmin etme metotları, çevresel etki değerlendirmedeki prosedür ve politikalar, etki değerlendirmenin kuralları ve teknik gereksinimleri. Büyük ve yaygın yapı projelerinin çevresel etki ve değerlendirme bakımından değerlendirilmesi. Çevre kanunlarının, yönetmeliklerinin ve ekonomik güçlerin büyük projelerin tasarlanmasındaki rolleri. Günümüzde kullanılan çevresel etki ve değerlendirme metotları ve etkinliklerini değerlendirme modelleri. Bilimsel, Mesleki ve Etik İlkeler ve Önemleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çevresel etki ve değerlendirmenin önemi. | | Hafta 2 | Çevresel değerlendirme ve etki değerlendirme teknikleri | | Hafta 3 | çevredeki değişimlerin etkisini tahmin etme metotları, | | Hafta 4 | Çevresel etki değerlendirmedeki prosedür ve politikalar, | | Hafta 5 | Etki değerlendirmenin kuralları ve teknik gereksinimleri. | | Hafta 6 | Büyük ve yaygın yapı projelerinin çevresel etki ve değerlendirme bakımından değerlendirilmesi. | | Hafta 7 | Çevre kanunlarının, yönetmeliklerinin ve ekonomik güçlerin büyük projelerin tasarlanmasındaki rolleri. | | Hafta 8 | Günümüzde kullanılan çevresel etki ve değerlendirme metotları ve etkinliklerini değerlendirme modeller | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Çed raporu hazırlama 1 | | Hafta 11 | Mesleki Etik, Bilimsel Etik ve Kamu Etiği ilkeleri | | Hafta 12 | Çed raporu hazırlama 2 ve raporlarda bilimsel, mesleki ve kamu etik ilkelerine uymanın gerekliliği ve önemi | | Hafta 13 | Sunum | | Hafta 14 | Küresel ısınma sunumu | | Hafta 15 | Arazi çalışması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Şengül, M., Türkiye'de ÇED ve Çevresel Etki Değerlendirmesi, Detay Yayıncılık, 2008. | | |
1 | Çevresel Etki Değerlendirmesi (CED) El Kitabı, Mart 2006. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 1 | 9 | 9 | Arasınav | 1 | 9 | 9 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 16 | 16 | Diğer 1 | 2 | 16 | 32 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|