|
BIY3006 | Genetik - II | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sabriye ÇANAKÇI | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Ali Osman BELDÜZ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Eşey tayini, eşeyle ilgili kalıtım, sitoplazmik kalıtım, populasyon genetiği, evrim genetiği ve moleküler genetik konularında öğrencileri yeterli bilgi ile donatmaktır. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler için bu dersin nihai hedefi ise, öğrencilerin problem çözebilmelerini, analitik düşünebilmelerini, DNA teknolojisinin gücünü anlayabilmelerini, genetiğin ve moleküler biyolojinin temel kavramlarını bilmelerini, genetiğin bütün alanlarında yeterince bilgili olmalarını, hücre ve moleküler biyolojinin daha ileri konularını kavrayabilir hale gelmelerini sağlamaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Eşey belirlenmesinin kromozomal temellerini açıklayabilmeli ve buna bağlı olarak normal ve anormal sex özelliğine sahip bireylerin eşeylerini belirleyebilmeli | 1,4,7 | 1, | ÖK - 2 : | eşeye bağlı karakterleri ve bunların kalıtımını tanımlayabilmeli | 1,4,7 | 1, | ÖK - 3 : | eşeye bağlı ve eşeyin etkisindeki karakterleri birbirlerinden ayırabilmeli | 1,4,7 | 1, | ÖK - 4 : | kromozomal yapı ve sayı değişimlerini tanımlayabilmeli | 1,4,7 | 1, | ÖK - 5 : | sitoplazmik kalıtımı anlamalı ve Mendellenen kalıtımdan farkını açıklayabilmeli | 1,4,7 | 1, | ÖK - 6 : | Hardy-Weinberg eşitliğini kullanarak bir populasyonu analiz edebilmeli | 1,4,7 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eşey tayini, eşeye bağlı ve eşeyin etkisinde kalıtım, kromozom yapısı ve sayı değişmeleri ve mutasyon, ekstranüklear genler, populasyon genetiği ve evrim, gelişmenin genetiği, immunogenetik, genetik mühendisliği. Bu konularla ilgili 12 hafta laboratuvar çalışması |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Fenotipik ekspresyon | | Hafta 2 | Eşey Saptanması | | Hafta 3 | Eşey Saptanması | | Hafta 4 | Eşeyle İlgili Karakterlerin Kalıtımı | | Hafta 5 | Eşeyle İlgili Karakterlerin Kalıtımı | | Hafta 6 | Kromozom Sayısı Değişmeleri | | Hafta 7 | Kromozom Sayısı Değişmeleri | | Hafta 8 | Kromozom Yapısı Değişmeleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kromozom Yapısı Değişmeleri | | Hafta 11 | Sitoplazmik Kalıtım | | Hafta 12 | Sitoplazmik Kalıtım | | Hafta 13 | Populasyon Genetiği | | Hafta 14 | Populasyon Genetiği | | Hafta 15 | Genetikte Son Gelişmeler | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Schaum s Genetics. Susan Elrod and William Stanfield, Fourth ed., 2001. | | |
1 | Genetik. William S. Klug and Michael R. Cummings. Çev. Ed. Prof. Dr. Cihan Öner. Palme Yayıncılık, Ankara, 2000. | | 2 | Ahmet Yıldırım, Yaşar Karadağ, Nejdet Kandemir, Mehmet Ali Sakin,Genetik, Nobel Yayın Dağıtım, 2008, Ankara, ISBN 978-605-395-065-3 | | 3 | Genetik Ders Notları, Belduz vd, Biyoloji Bölümü, TRABZON, 2000 | | 4 | Instant Notes in Genetics. P. C. winter, G. I. Hickey and H. L. Fletcher, Bios Scientific Publishers, UK., 1998. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/04/2024 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2024 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 4 | 10 | 40 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|