|
BIY2005 | Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bilal KUTRUP | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ufuk BÜLBÜL | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | 6 Gün staj | | Dersin Amacı: | Omurgasız hayvanların karaekteristik özellikleri, ekosistemde bulundukları yer ve rolleri hakkında öğrenciyi bilinçlendirmek |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | hayvanlarda tür kavramı, oluşumları ve rollerini açıklayabilir. | 1,2,5 | 1,3, | ÖK - 2 : | çevrelerindeki her hangi bir omurgasız hayvanın sistematiğini ve ekosistemdeki rollerini bilebilir | 1,2,5 | 1,3, | ÖK - 3 : | ekosistemdeki rollerini ve ekonomik değerlerini açıklayabilirler | 1,2,5 | 1,3, | ÖK - 4 : | omurgasız hayvanların doğadan yakalanmalarını bilebilir. | 1,2,5 | 1,3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tek hücreli hayvanlar, Çok hücreli hayvanlar (Süngerler, Polipler, deniz anaları, Taraklı hayvanlar, Yassı kurtlar, yuvarlak ve halkalı kurtlar, yumuşakcalar, Eklem bacaklılar ve Derisi dikenliler.) Arazi çalışması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sistematik nedir ve yararları. | | Hafta 2 | Tek hücreli hayvanların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri. | | Hafta 3 | Süngerler, Sölenretarlılar ve Taraklı hayvanların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri
| | Hafta 4 | Süngerler ve Colenteratlılar'ın ekolojik rolleri ile ilgili film gösterisi
| | Hafta 5 | Yassı kurtların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri
| | Hafta 6 | Rotiferler ve yuvarlak kurtların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri
| | Hafta 7 | Halkalı kurtların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri.
| | Hafta 8 | Yumuşakcalıların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri.
| | Hafta 9 | ara sınav | | Hafta 10 | Kafadan bacaklıların ecolojik rolleri ile ilgili film gösterisi | | Hafta 11 | Antensiz eklem bacaklıların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri.
| | Hafta 12 | Antenli eklem bacaklıların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri.
| | Hafta 13 | Eklem bacaklıların ecolojik rolleri ile ilgili film gösterisi | | Hafta 14 | Miyrapodların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri | | Hafta 15 | Derisi dikenlihayvanların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri
| | Hafta 16 | dönem sonu sınav | | |
1 | Salman, S. 2004; Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Gazi Üniversitesi, Ankara. | | |
1 | Demirsoy, A.1995; Yaşamın Temel Kuralları, Hacettepe yayınları, çilt II, Ankara. | | 2 | Ders notları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/11/2022 | 1 | 40 | Ödev | 14 | 25/12/2022 | | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 10 | 50 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 8 | 2 | 16 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 4 | 12 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 5 | 0 | 0 | Diğer 2 | 25 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|