|
HIH5011 | Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Seçil GÜLHAN GÜNER | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nesrin NURAL,
Prof. Dr. Sevilay HİNTİSTAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin beden imgesi, stres, yalnızlık, acı çekme, korku, öfke, yalnızlık, ve benzeri kavramları hasta ve sağlıklı bireylerde gözlemleyebilmesi ve hemşirelik açısından ele alınışı ile ilgili ilkeleri tartışabilmesini sağlamak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Hasta davranışlarının nedenlerini kavrar
| 10,12 | 3,6 | ÖK - 2 : | Kriz ve kriz yönetiminde hemşirenin rolünü kavraması
| 10,12 | 3,5 | ÖK - 3 : | Hemşirelikte iletişimin önemini kavraması
| 10,12 | 3,5 | ÖK - 4 : | Benlik saygısı ve beden imajı kavramlarını bilmesi
| 10,12 | 3,6 | ÖK - 5 : | Problem çözme yaklaşımını bilmesi
| 10,12 | 5 | ÖK - 6 : | Kayıp ve Ölüm kavramını bilme
| 10,12 | 5 | ÖK - 7 : | Güç, güçsüzlük kavramlarını bilmesi
| 10,12 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tanışma , Dersin tanıtımı,Kriz ve Kriz Yönetiminde Hemşire Güç ve Güçsüzlük Duyu algılama, duyusal yoksunluk ve duyusal yüklenme Benlik kavramı/ saygısı/beden imajıBenlik kavramı/ saygısı/beden imajıÜmit ve Ümitsizlik Empati-sempati Yalnızlık Öfke ve ele alınışıBağımlılık ve bağımsızlık Kayıp, Ölüm, Yas süreci. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Program tanıtımı ve tanışma
| | Hafta 2 | Problem çözme yaklaşımı
| | Hafta 3 | Atılgan olma
| | Hafta 4 | Empati/sempati
| | Hafta 5 | Uyum davranışları
| | Hafta 6 | Anksiyete- korku
| | Hafta 7 | Benlik kavramı, benlik saygısı, beden imajı
| | Hafta 8 | Stres ve stresle baş etme yöntemleri
| | Hafta 9 | Ümit ümitsizlik
| | Hafta 10 | Güç- güçsüzlük
| | Hafta 11 | Duyusal yoksunluk ve duyusal yükleme
| | Hafta 12 | Kayıp, ölüm ve yas sürecini
| | Hafta 13 | Spiritualite
| | Hafta 14 | Vaka Tartışması
| | Hafta 15 | Vaka Tartışması
| | Hafta 16 | Dersin ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
| | |
1 | Kumar V, Abbas A, Fousta N, Mitchell R. Robbins (2008). Basic Pathology, 8th Ed., Saunders Book Company, Philadelphia. | | 2 | Carrier-Kohlman V. (2003). Pathophysiological Phenomena in Nursing: Human Responses to İllness, 2nd ed., WB Saunders Company, Philadelphia. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 19/04/2022 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 11 | 12/05/2022 | 1 | 20 | Sunum | 3 4 5 6 7 9 10 11 12 13 14 15 | | 24 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 226 |
|